Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V písni to byly "Tekuté písky gubernijních mravů", nikoli "gubernie mravů". Byť jsem v době, kdy Karel Kryl umřel, byl jen malý kluk, našel jsem si později cestu k jeho písničkám i Kníšce. Nejvíc mi utkvěl v paměti jeho citát, "Nevěř ostnatému drátu, byť by se stokrát tvářil jako stonek růže."

1 0
možnosti
Foto

Moc děkuji za správné připomenutí ohledně gubernijních mravů.

Dlouho jsem znal Krylovy písničky jen z poslechu. Na jaře 1969 se u nás doma objevila deska Bratříčku zavírej vrátka krátce poté co vyšla. Koupil ji můj otec. Byla pro mne jako zjevení. Měl jsem tehdy necelých 16 let. Naučil jsem se všechny písně hrát podle desky a dlouhou dobu byly téměř jediným repertoárem, co jsem hrál a zpíval (všude možně).Později se objevovaly další Krylovy písně, které se šířily na magnetofonových páscích. Nějak mi to ulpělo v paměti v této podobě, zpívané a hrané z poslechu, i s chybami... Což mě ale vůbec neomlouvá :-):-):-):-)

2 0
možnosti
VV

"Na nějakou tu morálku se vykašlete!"

Tou vetou se jiste take vzdy ridil a ridi genius ktery na vytky ze podepsal spolupraci s StB odpovida, ze on se umel postarat o rodinu. A domnivam se, ze takovych je zde vic.

6 0
možnosti
Foto

Nojo, existoval blog, kde jich sice působil jen relativně malý houfec, ale byl dost aktivní. Ti napadali a cynicky se vysmívali každému, kdo mravní princip připomněl...

0 0
možnosti
Foto

A Vy Marku neznáte "morální kodex budovatele komunismu"? Byla to otázka, kterou jsem dostal na příjímačkách na VŠ, nebyl jsou schopen nic říci, protože mi ten výraz připadl jako oxymoron. Dodnes mi to nikdo nevysvětlil, jak slovo morálka a komunismus mohou spolu být v jednom spojení. R^

7 0
možnosti
Foto

Však on to ten komunista rychle transformovaný na manažera sám potvrdil, když vztekle cedil přes zuby, že na nějakou tu morálku je třeba se vykašlat...

Jejda, na "morální kodex budovatele komunismu" jsem úplně zapomněl. Vím, že to existovalo, ale nevybavím si z toho nic, ani půl slova. Asi to nakonec vygůglím a oživím si paměť. :-)

3 0
možnosti

Mám radost, že ta socha všechno přežila. :-) Zdravím Marku. R^

2 0
možnosti
Foto

Ta socha je symbolem a znamením, že existuje "vyšší princip". Z toho mám i já radost.

Bohužel nepřežila řada lidí. Řada lidí měla smutné osudy. A u mnoha dalších došlo ke zdecimování mravních hodnot. To druhé se ve společnosti táhlo a lepilo jako dehet na podrážky od počátků ekonomické transformace v 90. letech. A táhne se dodnes. Ale znám i sedláky, kteří úspěšně restituovali a znovu se houževnatě pustili do hospodaření. S některými z nich se pomalu vrací i původní stavovská čest.

Srdečně zdravím.

2 0
možnosti
Foto

morálka a lpění na mamonu ? to nejde dohormady Rv

0 5
možnosti
MB

Co to je mamon ? Kus pole od pradědeka, anebo můj, asi 1 cm3 vlastnického - všelidového podílu , který stále držím na státním zámku Opočno? Asi to mám ve zdivu, měl bych přijet opečovat - (Vy taky! Píšu o tom sedláku p. Budínském). Dobré bylo, když on se mne, logicky, Občansky - bez krvežíznivosti optal. A proč ti komunisté nejsou v base ? Nechtěl jsem se ztrapnit, že si přimalovali písmenko, že jsou už jiní ... Shodli jsme se tedy na tom, že tomu bude asi proto, aby se JIM ŽILO LÉPE . :-)

3 0
možnosti
JH

J23a26n 74H35r77u12š93k40a

23. 7. 2018 10:43

tak sem zvědav z ajak dlouho budou mlátit v USA černochy:))R^

1 0
možnosti
Foto

To jako kdo? ;-D Že by tam v Americe někoho měli mlátit naši transformovaní komunisté? ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JZ

Zasloužená karma R^:-)

2 0
možnosti
MB

Donekonečna tvdím, že základem hospodaření- je co nejvíce vykonkretizovaný vlastník. Jistě, i on může propít grunt, nebo se svým majetkem DOBROVOLNĚ nakládat. Třeba i založit družstvo vlastníků ap. Všelidovost hradů, zámků, lesů, polností k ničemu nevede ! Neleze tvořit společnost tak, že staré křivdy nahradím novými ! Pravda, dá se na tom dobře politicky cizopasit. Nejlepší pak je, být okraden němci, následně komunisty. Je možné hrát na strunku, že občan něco vlastnil a teď o to přichází ! Slib ČSSD o restitucích. Je neuvěřitelné, hrubě cosi zbabrat a pak na nápravě postavil volební program - KSČm ! Taky je možné naslouchat populo hlasu lidu, jít evidentně proti Smlouvám - rozhodnutí ÚS = Hnutí Ano. Opět se objeví, Michal Hašek, přijme 51 funkci a se zdaněním církevních náhrad souhlasí! (jiný článek, jak opět radí). Pouze ty sochy svatých sestrvávají, u nás v dědině taky. Je krásné vidět současné syny pana Budínského, kteří kolem orají ! Nápis, věnováno jeho prarodiči tam je, dokonce obnoven. Jejich otec byl samozřejmě v base - Hospodařil moc dobře - klasika .(Mluvil jsem s ním, na statku - úžadný stařík) ... :-)

4 0
možnosti
  • Počet článků 1004
  • Celková karma 21,72
  • Průměrná čtenost 1190x
Výtvarný umělec, kurátor výtvarných projektů, publicista

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy