Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobré ráno Marku. Zastavila abych se u posledního odstavce Vašeho zamyšlení. Asi proto, že platí pro všechny, bez rozdílu náboženství, rasy i povahy lidí. Zajímavé je jemné předivo rozdílů mezi fobií a strachem. Strach pomáhá přežít všemu živému v přírodě, je to přirozený cit a jen tak pro nic za nic ho nemají všichni živočichové. Jeden ze základních pilířů, které jedince chrání. V této podobě ho považuji za užitečný. Avšak kdy, a pod vlivem čeho, přechází ve fobii? Všimněte si, že nemluvím o xenofobii Marku - to už je jen její odrůda. Fobie je chronická, panická hrůza, obavy, které dlouhodobě a opakovaně ochromují naše konání. Hranice je velmi, velmi tenká. Vím, o čem mluvím - mám také svou fobii, před pavouky. A celá desetiletí marně přemýšlím, kde se u mně vzala. Zlou zkušenost jsem NIKDY (ani podle rodičů) neměla. A přesto jí mám a nemohu se jí zbavit, i když bych si to moc, moc přála. Tam někde, v přírodním tajemnu, je klíč k tomu, jak se vyvíjíme. Zdravím Marku. Mimochodem, u Tuaregů muslimského vyznání, v Saharské oblasti Afriky, jsou pravidla, jak se chovat k putujícím velmi podobná těm Vámi popsaným křesťanským zásadám světců. Není to pěkné potvrzení toho, že záleží i na podmínkách přežívání?:-) Marně neříkali naši předci: "Pálí ho dobré bydlo...". :-)

1 0
možnosti
Foto

Dobré ráno, Dano. Děkuji Vám za zastavení, Vaše přemýšlení o věcech mě vždy potěší. Neměl jsem rozhodně na mysli fobie typu, který zmiňujete, i v mojí rodině je někdo, kdo trpí arachnofobií, ale vcelku racionálně to zvládá s jinak je to po mnoha stránkách krásná, vyrovnaná osoba. Podobně jeden z mých dobrých přátel má strach z výšek, ale je to skvělý člověk, který mnoho v životě dokázal. A je stejně skvělý kamarád. Ale o tom jsem až tolik psát nechtěl, to není tématem mého blogu.

Co se týče církevních řádů, dostal jsem ohledně svého článku soukromou odezvu s obsahem například o johanitech, kteří poskytovali útočiště a bezpečí všem normálním lidem bez rozdílu. Jedním z největších nebezpečí pro pocestné byli lupiči (anebo piráti), jimž bylo jakékoliv náboženství šumafuk a bez milosti vraždili kvůli lupu. Proto johanité ve svých pevnostech a hradech klidně přijali i muslimské pocestné, prostě toho, kdo byl v nouzi, kdo ochranu a pomoc potřeboval.

Fakt, že lidé mají ve skutečnosti povinnost chovat se k sobě dobře, například (a nejenom!) přijímat pocestné a poskytnout ochranu či pomoc tomu, kdo je v nouzi, bez rozdílu náboženství, je starý jako lidstvo samo. I když se bohužel asi vždy najdou svévolníci, kteří tyto základní přirozené zákony porušují. A že jsou tyto normy zakotveny v různých náboženstvích, to je jenom potvrzením o tom, že náboženství jsou ve své podstatě v souladu s tím, co je obecně lidské a co je pro dobré člověka. To naopak bezbožecké - ateistické, či dokonce antiteistické režimy napáchaly ve světě absolutně nejvíce zla a násilí. Stačí příklady nacizmu a komunizmu.

Zdravím, přeji Vám hezký nový týden :-)

0 0
možnosti
Foto

Po dlouhé době jsem si od Vás přečetl rozumný článek. (Kromě fotoblogů však Vaše články čtu jen zřídka. Možná jste v poslední době napsal rozumných článků více.)

Zcela s Vámi souhlasím. K závěrům Vašeho článků však přece není třeba Bible. K tomu je přece možno dojít i zdravým selským rozumem a pozorováním života.

2 0
možnosti
Foto

Jaroslave, zdravý selský rozum, pozorování života a Bible si neodporují.

Děkuji za zastavení a za názor. Přeji Vám vše dobré

0 0
možnosti

Dík za ten článekR^. Ano, umění rozlišovat nás chrání před fobiemi, vlastně před vším špatným. Jenže vyžaduje jistou námahu, jisté přemýšlení. A do toho se mnoha lidem nechce, tak raději hážou všechny do jednoho pytle. Je to jednodušší. Jinak chápu, že z rozumového hlediska jsou obavy před rozsáhlejší muslimskou imigrací oprávněné. Ohánět se ale přitom křesťanskými hodnotami, je pokrytecké. Přesně, jak jste to popsal.

4 0
možnosti

Není to pokrytecké. Mezi křesťanské hodnoty patří pomoc i nepříteli. To však neznamená, že si nepřítele vezmu natrvalo k sobě domů. To už není křesťanská hodnota, ale pomatenost. Nepříteli lze pomoct i jinak, aniž bych tím ohrozil sám sebe.

3 0
možnosti
Foto

Máte pravdu Marku. Jsem pro striktní rozlišení, jestli někdo potřebuje pomoc, nebo mu o ni až tak nejde. Karma.

2 0
možnosti

To co připlouvá z Afriky rozhodně pomoc nepotřebuje. Vy se rád prezentujete jako Žid, takže.....víte co se děje ve Francii, kde jsou Židé dnes a denně napadáni muslimy? Kde muslimové jsou příčinou, že Židé z Francie odchází?

Až vy budete pro striktní rozlišení něčeho, tak to bude znamenat, že přestane přemýšlet komu všemu se zavděčit, aby jste byl in.

1 1
možnosti
Foto

J75a39n 84Š58i59k

28. 7. 2019 16:21

Myslím, že pro mnohé kritika znamená příležitost ukázat druhému, že je lepší než on. Proto je jí všude tolik. Děkuji za článek

3 0
možnosti
Foto

Moc Vám děkuji za vnímavý komentář R^ Přeji vše dobré

0 0
možnosti

On ten text obsahuje i vysvětlení, které jste vynechal:

Matouš 25:40 Král jim odpoví: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nejmenších bratří, mně jste učinili.‘

Narážíte-li na muslimské připrchlíky, pak tyto nelze považovat za bratry. Naštěstí dál zmiňujete nutnost určité opatrnosti před lidmi se zlými úmysly. Mohamed měl zlé úmysly, z čehož plyne nutnost být opatrný i v případě jeho následovníků.

5 0
možnosti

Paradoxně i různí "teologové" jako Halalík, vypustí, že muslimové jsou bratří ve víře. Nedochází jím, že podle islámu je Bůh schizofrenik, protože popřel to co sdělil v osobě Krista. Nedochází jím, že cílem islámu není mír, ale trvalá válka do doby, dokud islám nebude vládnout celému světu a křesťané jsou odsouzeni k ponižujícímu postavení a posléze k násilné konverzi k islámu. Nedochází jim, že podle islámské nauky stojí Mohamed na Kristem, protože islám neuznává Krista jako Božího syna, ale jen jako jednoho, byť velkého, proroka, ale pečetí je Mohamed, kterým se uzavřelo proroctví a nic na tom již nelze změnit. Uzavřený svět ideonáboženství, kde vše je podřízeno nejen islámu, ale myšlenkově sedmému století, lépe řečeno, myšlenkám Mohameda. Strávil jsem studiem islámu více než deset let, z toho tři roky studia islámu na teologické fakultě. Učil jsem se koránskou arabštinu a po počátečním nadšení, ano, také bylo, že islám je jen jednou z lodí směřujících k cíli jinou cestou jsem dospěl k názoru, že islám je loď směřující do pekel. Není to cesta, je to kruhový objezd, kde nejsou výjezdy.

1 0
možnosti

J40o42s65e60f 28N63i76k61l

28. 7. 2019 14:09

..s xenofobií u křesťanů je to stejné jako u nekřesťanů..." je to jiné, ale stejné"...

2 0
možnosti
Foto

Můj článek reaguje na myšlenku Ladislava Heryána, z níž vychází dotaz zda je možné, aby se u křesťanů projevovala xenofobie. Pokud se Král ve zmíněném podobenství sám nazval slovem xénos (cizinec, potažmo cizinec na cestách) a ptá se, "přijali jste mne?" pak ti, kdo Krále uctívají, by měli přinejmenším zpozornět. A je velice vážnou otázkou, zda za tak jasně definované situace vůbec mohou být xenofobní. A moc bych ani nerozlišoval na "věřící" a "nevěřící", protože jde o obecně lidské principy. Každého utvářejí vlastnosti a sklony, které v sobě živí. Například lež, nenávist, xenofobie, atd. nejdříve rozežírají zevnitř toho, kdo je v sobě živí. Nejokatějším příkladem byli nacisté, kteří nakrátko získali velkou moc, ale stejně tak rychle skončili v prachu.

Děkuji za příspěvek do diskuse a přeji Vám hezký den.

0 0
možnosti

P62e53t39r 49B24u57r93i18a51n

28. 7. 2019 14:09

Ono tolikrát zprofanované slůvko xenofob používají dobrotrousilové zcela v opačném gardu. Kritici nelegálních migračních vln neodmítají nově příchozí proto, že by je vůbec neznali a netušili o koho jde a co lze od dalšího vývoje očekávat, ale právě naopak že znají a už vědí.

6 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS