Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marku skvělé, já bych ještě zkusila pouvažovat nad dalším blogem na téma české výrazy blbě používané. Poslední dobou mě tahají za uši všechny ty "jakoby", které lidé strkají do vět kam je napadne, ale naprosto bez původního významu přirovnání "jako kdyby". A když se k tomu ještě vytrvale stále někam "posunují" jen čekám, kdy přijde karambol a konec. Je to děs běs, ale už se nerozčiluji. Rozhodně raději dávám karmu Vám - a zdravím. R^:-)R^

1 0
možnosti
Foto

Dano, často se přistihnu, že vkládám do vět vycpávky. Jsem poměrně dost alergický na zvyk vsouvat před podstatné jméno nebo před popis jevu slovíčko "jakýsi" (jakási, jakési). Je to "jakési takové" :-) veleopatrné, bojíme se zvolený klíčový výraz vyslovit naplno.

A přitom se mi to také v řeči stane.

Posílám letní pozdravy! :-)

0 0
možnosti

To je jazyková pochoutka! Karma!

1 0
možnosti
Foto

Mám problém. Zapomněl jsem na substanciální přídavná jména "vytjuněnej" a "nastajlovanej". Ale už je asi do textu přidávat nebudu...

0 0
možnosti

Jak nekdo takto mluvi, tak ho s ledovym klidem zhateuju a je klid.

1 0
možnosti

Přidávám sem některými "světáky" oblíbené slovo VYSELEKTOVAT (aby nenastal omyl - znal jsem jednoho týpka, který to slovo rád používal k třídění lidí...Znělo to příšerně, protože mi to připomínalo selekce prováděné nacisty v koncentračních táborech).

1 0
možnosti
Foto

Zdeňku, děkuji za připomenutí toho úžasného výrazu. Rozhodně patří "do sbírky". V souvislosti se selekcí lidí je strašlivý, máte pravdu.

0 0
možnosti
Foto

Mrzí mě, že i když se dá leccos říci (napsat) hezky - česky, používají se slova cizí, většinou anglické nebo "poangličtělé..." Je to zlozvyk,nelíbí se mi to. :-(Rv

0 0
možnosti
Foto

Ano, často je to zlozvyk

0 0
možnosti

Já jsem se, Marku, při čtení skoro vyautovala!:-D

Díky, skvěle zaevidované!:-))

2 0
možnosti
Foto

Sotva jsem Váš vzkaz očima oskenoval, hned jsem se vyrozveselil ;-D

2 0
možnosti
Foto

R^To jsem se vynachechtal, až jsi si málem pokafoval košili.;-D

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS