Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a69r76t78i87n89a 68M49o87u55d37r82á 7100903976809

Stýská se Vám po totalitě?8-o

0/0
29.6.2018 17:51

L43e96n25k90a 12M69a58j79o81r63o81v52á 4280440981924

Karma.

Příměr s jídlem sedí dokonale.

+1/0
14.6.2018 12:09
Foto

V59l98a54d56i24m17í94r 43K43r58o97u52p40a 8897578461962

Já si demokracii představuju trochu jinak, tak, že je na každém, aby si sám utvářel svobodně svůj názor a aby si sám a svobodně filtroval informace. Aby měl každý možnost shánět i informace protichůdné, někdy třeba i lživé, nechme na každém, ať se svobodně rozhodne, kterým bude věřit. Určovat, jaká pravda je ta jedná a správná, je cesta do pekla, dlážděná rádoby dobrým úmyslem...Rv

+6/0
14.6.2018 11:34

J77i72ř97í 21M93í49k88a 7218952957330

Také je mi cennější pluralita než jeden správný názor.

Už proto jak je historie plná teroru na tom postaveném.

I z filozofického pohledu je mi značně nedůvěryhodné, pokud někdo tvrdí, že umí pravdu rozpoznat. Logické klamy, optické klamy, gestalt psychologie, kognitivní dizonance a plejáda dalších iluzí to komplikují. Může se o objektivitu jen snažit.

V dnešní době mě fascinuje tvrzení, že pravda jde poznat pomocí algoritmů, a že už soudruzi v Google a jinde chystají takové informace vynechat nebo upravit na pravdivé. U dané informace se má objevit varování, že jde o nepravdu s doplněním, jak je to ve skutečnosti.

Přitom, když člověk googluje "gorila" v images, tak mu to dá fotky černochů. Přemýšlím, kde udělali soudruzi chybu, a jestli je dobrý nápad pravdu pomocí AI takhle automatizovat.

+3/0
14.6.2018 12:19

M18a25r31e52k 55T44r33i11z46u51l65j36a12k 8810576527717

No a právě některé "soudružské" státy prohlížeč Google úplně blokují ;-D

+1/0
14.6.2018 16:18

I15v48o 91B16o45u54š50e 5702107818

%Rikate, ze ke kazde pravde alespon jednu lez. Mimochodem, zkuste si to s tou gorilou v google. Ja zadne cernochy bez pritomnosti alespon jedne gorily nenasel. Mam podezreni, ze jste to nekde zaslechl a neoveril a jenom to sirite dal.

+1/0
15.6.2018 0:46
Foto

J65i58ř64í 44T27u21r71n35e27r 8368541965953

:-)R^

+1/0
14.6.2018 11:05

J65i56ř98í 55K21i46n95d38l 2458957273167

To, co dnes lidem zoufale chybí je kritické myšlení a umět používat vlastní rozum a logiku. Pokud to někdo neumí, nedokáže odhalit co je dezinformace, a neumí se dopátrat kvalitních a užitečných informací. Neuvědomuje si co je klam, iluze, která ovlivňuje jeho vnímání a rozhodování vlastním rozumem

+5/0
14.6.2018 9:39

J56i13ř27í 71M69í80k80a 7548622667510

Proto by neměla být snaha cenzurovat informace

+2/0
14.6.2018 9:50

M80a16r47e25k 40T56r39i26z26u18l52j35a58k 8450986387347

Třídit informace na dostatečně ověřené a spolehlivé na jedné straně versus podezřelé, neověřené a nespolehlivé, ne-li přímo lživé na straně druhé NENÍ CENZURA. Je to normální a naprosto racionální postup, který patří k základům práce v mediálním oboru.

+2/0
14.6.2018 10:54

J14i52ř29í 61Ř47e38z70n17í54k 4622562553725

To mluvíte o autocenzuře, když hovoříte o třídění informací. Boj se vede proti státní cenzuře, ať už přímé, či nepřímé. Ta nepřímá je vykonávána nátlakem na soukromá média, aby prostě mazaly či postihovaly dokonce trestně šíření některých politických informací na různých sociálních sítích.

+1/0
14.6.2018 11:13

M51a42r98e15k 28T48r72i31z65u81l16j79a10k 8960136777677

Některé ideologie jsou zákonem definovány jako zločinné. Stát má v takových případech povinnost zasáhnout. A státu by dokonce měl předcházet samotný mediální svět. Měl by dodržovat a bránit základní novinářskou etiku. Propagace rasizmu, xenofobie, nenávistných ideologií, atd. není slučitelná se zákonem. Jejich blokace NENÍ CENZUROU v plném slova smyslu, i když se cenzuře podobá. Je to stále v rovině příměru, který jsem použil v článku: NEPOLYKAT JEDY a NEŠÍŘIT JEDY

Pokud jde o třídění informací, to má jako téměř povinnost každý člověk. Jako závaznou profesní povinnost to má novinář, ale také každé seriozní médium. Když tedy vznikají postupy, jak nešířit informační podvrhy, tak to stále není cenzura. Je to jen nezbytné, z profesní podstaty dané minimum povinnosti.

Aspoň tedy stále doufám, že umíme pojmově a významově odlišit dvě naprosto odlišné kategorie: a/ svobodné šíření názoru b/ šíření úmyslných podvrhů

0/−1
14.6.2018 11:32

J36i69ř51í 56M50í20k47a 7888432767760

a) Podle mě trestnost šíření ideologií (komunismus, islámismus...) nebo typu myšlení (rasismus, strachu z vos,...) je zcestná sama o sobě. Např. v USA, není zakázána ani propagace nacismu. Můžete se tam směle obléct do nacistické uniformy a s vlajkou hákového kříže pochodovat městem.

Aspoň je to všem na očích.

Jinak pak hrozí zvůle těch rozhodujících, co je ještě ok ideologie.

b) Že cenzuru přejmenujete na nezvyklý termín "blokace jedů", na věci nic nemění

c) Trestné je, a to je tak podle mne správně, aby někdo plánoval nebo volal po násilí na skupině obyvatel. To je v podstatě zločinné spiknutí.

d) Ošidnější jsou pomluvy. Brát je do důsledku, tak sedí celá republika. Je Václav Klaus homosexuál? Nevím ale, kolik o tom bylo písniček? Je Babiš zloděj? Já bych řekl, že jo, ale kde začíná trestnost těhle tvrzení?

Jsou Parlamentní listy agenty ruské tajné služby? Pokud ne, pak by i Vás mohly soudy popotahovat, že se podílíte na pomluvě.

A pak jsou případy, kdy bulvár si záměrně vymýšlí lži na veřejně známé osoby (nejčastěji herce). Ty měli soudní dohry a člověk se může cítit skutečně bezmocnou obětí bulváru, který si vymyslí pomluvu pro čtenost.

Nemám na tohle jasný názor. Vždy i uvažuju, jak takový zákon může být i zneužit.

+2/0
14.6.2018 11:50

J18i84ř92í 82Ř70e53z66n20í36k 4532262593655

Pokud se nějaký takový text, který propaguje tzv. zločinnou ideologii, objeví, pak to není záležitost cenzury, ale policie a soudů.

Úmyslným podvrhem je každá scifi. To byste musel nechat zakázat předem rozhlasovou inscenaci Wellsovy Války světů, kteří posluchači pokládali za skutečnost.

A navíc co když ten úmyslný podvrh ten původce považuje za jediné možné a správně vysvětlení třeba pádu MH 17. Jedině takto jste schopen na publikum přesvědčivě působit.

+1/0
14.6.2018 15:11

M13a47r69e23k 81T47r41i66z38u85l35j85a13k 8260106327617

Ještě s dovolením reakce na pana J.Ř. Autocenzura znamená, že se člověk sám hlídá (cenzuruje), aby neříkal názory, s nimiž by narazil nebo by mu za ně hrozil postih od státu. Což se děje v totalitních režimech anebo tam, kde se autoritářsky naladění politici zmocní kontroly nad médii..

Třídění informací není cenzura ani autocenzura, ale naprosto racionální konání. Přijmu informace, o nichž jsem přesvědčen, že jsou z věcného hlediska seriozní a relativně co nejvíce spolehlivé (nejlépe, když tak člověk činí díky vlastním srovnávání a uvažování, ale také díky zdrojům, s nimiž má zkušenost důvěryhodnosti), Na druhé straně odmítnu a hlavně nebudu šířit, podstrčené pseudoinformace o nichž jsem se dle možnosti co nejdůkladněji přesvědčil, že pravdivé nejsou. TO OPRAVDU NENÍ CENZURA, je to součást jak novinářské, tak základní lidské etiky.

0/0
15.6.2018 21:15

J25i84ř71í 94M23í79k87a 7328192557400

Teď mi šlo o to, že pokud budeme lidi chránit před nepravdami, pak se logicky nemohou nikdy naučit pravdu rozpoznat sami za sebe.

+4/0
14.6.2018 11:33

M92a51r24e19k 20T85r52i12z49u33l17j95a45k 8200786987677

V tomhle s Vámi souhlasím. To je naprosto ideální stav. Má to začínat od školství, kde se budeme už od dětství učit zacházet s informacemi a srovnávat mezi nimi, třídit je, vylučovat mylné a lživé. Proto jsem uvedl v článku příklad Finska.

Zároveň je přitom jasné, že ani v Finsku není stav ideální a vláda proto pracuje na ochraně svých občanů před dezinformačními kampaněmi. Stát, který by se choval idealisticky, nebránil by své občany a své hodnoty, na nichž stojí, byl byl sebevražedně hloupý.

0/0
14.6.2018 12:04

J95i66ř37í 65M86í73k37a 7418872697890

Ale my už tohle ve školství máme. Ono to zní dobře teoreticky takhle obecně, když řeknete, že se budou učit pracovat s informacemi.

Já ale viděl v praxi metodické podklady pro české učitele na národním metodickém portálu. Řeší se to například v předmětu Mediální výchova ale obecně jsou tam průřezová témata všemi předměty.

Naše děti se dokonce učí o ruské propagandě a internetových trollech a učí se i hrát si na internetové trolly na diskuzních serverech. Podle mě se učí propagandu.

Naučit se orientovat v logických klamech je určitě šikovné ale musí to být apolitické. Ne děti učit o hybridní válce Ruska a svobodně rozvíjet nezávislé myšlení, když samy podklady vypadají zaujatě.

Jak se třeba učí o vlastní názoru o EU? Žáci mají pochopit, proč má EU 12 hvězd. Je jim vysvětleno, že číslo 12 znamená dokonalost a mají najít příklady dalšího užití čísla 12: např. 12 hodin, 12 apoštolů atd. To je rozvíjení nezávislého myšlení o EU? Ne, to beru jako propagandu. Stejně jako "Vyjmenujte 12 výhod socialistického zřízení".

Každopádně Vaše "rozvíjení zacházení s informacemi" už se vyučuje a vypadá takto. Vzhledem k už existující praxi bych tedy takovou výuku naopak zrušil.

+3/0
14.6.2018 13:15

M67a80r89e72k 90T10r72i86z70u25l75j26a72k 8960816377187

Jsem pravidelně v kontaktu s mladými lidmi, kteří dosáhli určitou úroveň vzdělání a mnozí z nich také studovali v zahraničí. Nechci zobecňovat, k tomu by bylo potřebné mít po ruce dostatečně průkazné statistiky. Ale zdá se, že mladí, vzdělaní lidé jsou ve velké většině velice odolní vůči podvratné propagandě a vůči podezřelým, neověřeným zprávám. Tím více jsem pro to, aby se lidé učili se zprávami nakládat, hodnotit je a třídit. Protože samotný příklad změny chování twitteru celý problém rozhodně nevyřeší. Může být jen jednou ze součástí celkového systému, jak se proti fake news bránit. Nastavením mantinelů a připomenutím úplně základní normy a nezbytnosti jejího dodržování. Také jako signál, že se stavem věci je třeba něco dělat. Podstatné bude vždy, jak budeme v pozici příjemce zpráv kritičtí a opatrní.

0/−1
14.6.2018 15:40

V88i36k83t43o79r 30Š35e51d28i73v16ý 8766851770316

Zabránit někomu v tom, aby prezentoval svůj názor, je cenzura. Neexistuje žádná pro běh společnosti žádoucí zdravá cenzura, přiměřená cenzura, potřebná cenzura.

V okamžiku, kdy řeknete "to není pravda, smažte to", omezujete něčí práva.

+3/0
14.6.2018 9:33

J26i62ř44í 68M43í43k14a 7448472907380

Je to tak. A když přijde někdo chtějící cenzurovat s tvrzením, že on je objektivní, pak bych spíš věřil tomu, který si uvědomuje, že stoprocentně objektivní novinář nikdy být nemůže.

A jak kdosi řekl "Nesouhlasím s váma, ale budu se bít za vaše právo to říkat". Takhle podle mě uvažuje vyspělá bytost cenící si svobody.

+4/0
14.6.2018 9:55

M51a30r49e64k 67T14r46i29z52u60l84j55a86k 8590636307717

Problém přeci není v tom, že někdo předkládá svůj názor a že by mu v tom bylo bráněno. :-):-):-)

Podstata je úplně jinde. Pokud reálně existuje hybridní hrozba v podobě promyšleně organizovaného dezinformačního tlaku, je třeba se bránit. Třídění informaci a nešíření těch lživých NENÍ CENZURA, je to základní povinnost každého, kdo se v mediální sféře pohybuje.

0/0
14.6.2018 11:06

J35i65ř20í 83M47í53k10a 7198622237930

Twitter si jako soukromá společnost může mazat, co chce. Já má právo říct, že je to cenzura :) I že tím pádem není apolitická.

Napadlo mě přirovnání k Vašemu příspěvku. V 30. letech nacisti razili hrozbu židovského spiknutí. Některé podniky i v Čechách zakazovaly vstup Židům - pod vlivem strašení touto hrozbou. Však to bylo tedy logické, pokud existovala taková hrozba?

Dnes tu obchází strašák "hybridních hrozeb" a jsou vytvářeny seznamy serverů, které mají být aktéry.

Nikdo se moc netrápí prokazováním, že by ty servery byly dezinformační, nicméně velký prostor je věnován tvrzením, že jsou. Kupříkladu Parlamentní listy. Vše je obhajováno na základě logického klamu šikmé plochy. "Cítíme v kostech, že PL je dezinformační server. Nemůžeme to zatím nijak prokázat, ale věřte nám. Je potřeba znemožnit jejich dostupnost. To není cenzura, jen zkvalitnění informací. Předejme tím katastrofě."

Přirovnání k 30. letům může vyznít přitažené za vlasy, ale i tehdy se strašilo něčím velkým.

Kam to půjde dál? Google přestane takové URL adresy nabízet ve vyhledávání? Je to asi v mezích zákona, pokud tím neporušuje smlouvu se zákazníkem, ale kam to směřujeme?

+1/0
14.6.2018 11:31

M73a83r90e46k 52T51r77i15z12u63l16j11a39k 8660356707407

Skvělá otázka, kam tím směřujeme, díky za ni. Směřujeme tím k návratu k základní novinářské etice. Znovunastavení norem a tlak na jejich dodržování, o nic jiného nejde.

0/−1
14.6.2018 11:35

J16i56ř18í 78M23í42k19a 7808792537140

Myslím, že jde o návrat k něčemu jinému :)Hlídání prostoru pomocí médií asi dost ustoupilo od doby, co jich většinu vlastní několik málo korporací.

Jinak Twitter není zpravodajství ale sociální síť. Lidé si ale všimli, že sociální sítě začínají nabírat na vlivu. Dříve byli jen novináři, na které jsme byli odkázáni. Alternativní média byla mimo jejich zřetel. Pak začala klesat sledovanost mainstreamu a lidé začali víc sledovat sociální sítě. MK ULTRA, Star Gate, tajné věznice v Evropě, kde se na přeletech unesených lidí podílelo i Letiště Václava Havla.. to vše nebylo v mainstreamu nikdy moc mainstream, zato alternativa se tím zabývala podrobněji. Ty samé servery a podobné jsou teď náhle prokremelské a vždycky byly. Ne že by nepsaly pravdu, ale že sebekritika nás samotných nahrává "nepříteli".

Takovou normu znám. Z dob normalizace :)

0/0
14.6.2018 13:04

M76a49r54e14k 90T51r54i67z69u47l12j45a81k 8580286187297

Podvratná propaganda právě svojí masivností a velkým dosahem na vědomí lidí ukázala na "díry v systému". I svobodné šíření informací, má své meze a musí se dít v nějakých mantinelech. Podobně jako sporty, které mají svá jasná pravidla. Fair play Trvat na dodržování pravidel a trestat jejich porušování například také vyloučením ze hry NENÍ CENZURA.

Á propos "normalizace" - ta byla ve skutečnosti abnormalizací a jako kolaborantský systém byla porušením veškeré možné fair play.

0/0
14.6.2018 16:11

J64i79ř27í 22J82i68r12o16u14d24e59k 8506819654724

V dnešním světě se k čemukoliv mohou vyjadřovat i naprostí idioti;-)R^

https://revue.idnes.cz/jan-cimmicky-sportovci-komentare-zpoved-gabriela-koukalova-bulimie-1g0-/lidicky.aspx?c=A180524_142728_lidicky_zar

+1/0
14.6.2018 9:12

M97a73r38e61k 19T11r20i87z21u66l10j92a13k 8210366307947

Děkuji za odkaz na článek Jana Cimického. Je velice poučný a je přínosem k této diskusi

0/0
15.6.2018 21:18

D34a88n26a 98Š36u91m92o79v51á 1975869364949

Bojím se, Marku, bojím se, kdo bude mít ty pravomoci oddělovat zrno od plev. Rozhodovat o tom, co lze ještě uveřejnit a co už ne. Ani pravda ani lež není nikdy čistě bílá či černá. U jasných lumpáren je to jasné skoro každému a měl by V MÉDIÍCH víc, než kde jinde, fungovat kodex cti. Tam by se za jeho nedodržení mělo vyhazovat z práce, protože média mají neskutečný vliv a moc na celé lidstvo. Ale kdo bude určovat onu tenkou linii, co je ještě akceptovatelné a co už je za hranou? Podle mého názoru svoboda slova by měla být nade vše. Moc dobře to vyjádřil Miloš Forman ve svém filmu Lid versus Larry Flint. Svobodný člověk by si měl umět vybrat to správné a pokud to nedokáže, nést za svůj omyl následky. Je to těžké že? Představit si to takto nekompromisně třeba u dětí. Ale i ony by v tomto duchu měly být vedeny, měly by se této odpovědnosti za svá konání cíleně učit. Všude, nejvíc v rodinách a škole, ale mělo by to fungovat obecně. Jinak v tvrdém světě neobstojí. A nemylme se, tvrdý byl v minulosti a stejně, ne-li víc, bude v budoucnosti. Rozhodování, co je správné a co ne. To bychom měli umět každý ve své vlastní hlavě. Jsem ráda, že se k tomu vede diskuse, i když se mi nemusí všechno líbit. To je podstata sdělení na veřejnosti. Jinak moc zdravím Marku. Doufám, že jste tam u Vás zcela neuschli, anebo nejste vytopení. I příroda už protestuje že? :-).

+1/0
14.6.2018 9:07

M26a87r81e39k 47T18r30i65z97u27l54j91a15k 8540816757987

U nás jsme málem uschli a pak zase přišly velké deště. Ale naštěstí ani jedno ani druhé nedošlo až extrému :-)

Velice bych byl rád, kdybychom uměli sami v sobě rozlišit, co je "morální soud" a co je technické oddělení zrní od plev. To první je velice sporné a to druhé je samo o sobě naprosto rozumnou a nezbytnou věcí. Třídíme si například potraviny na zdravé a nezdravé, máme právo a povinnost třídit informace, které k nám dorazí. atd. To je k životu nezbytné.

Moc zdravím, Dano :-)

0/0
14.6.2018 9:25

D94a76n93a 64Š26u91m49o72v70á 1805449804679

Ano Marku, ale i ty potraviny třídíme na zdravé a nezdravé my, je to naše rozhodnutí a nečekáme, až je za nás udělá jakýsi třetí arbitr. Ono tahle vlastní zodpovědnost za to, co děláme, jak to děláme a ochota nést sami důsledky, se teď nenosí a slovo morálka je málem k smíchu. Bohužel pro hodně lidí. Ale u té to začíná. Není to jen z mé hlavy, věděli to staří mistři už od Sokrata. Jen je teď pohodlnější, ji opomíjet. Zdravím a jsem ráda, že máte počasí jen rozkolísané. Tady je to podobně. Pěkný pátek a krásný víkend. :-)

+1/0
15.6.2018 7:31

M12a32r60e26k 49T22r20i73z73u28l10j38a35k 8710706167307

Dano, ohledně potravin se často musíme spolehnout na pokud možno co nejvíce nestranné rozbory a tedy na jiné lidi, Všemu jeden občan do detailu rozumět nemůže. Druhou věcí je státní inspekce a hygiena, která u závadných potravin může například zakázat distribuci a zároveň pokutovat ty, kdo zákaz poruší. To je podle mne možná jeden z nejlepších příměrů k případnému nakládání se závadnými, "otrávenými" dezinformačními zdroji.

Je však zcela zřejmé, že stát je v této věci velice opatrný. Opatrnost ze strany státu je správná a je zde zcela namístě právě kvůli možnému ohrožení demokracie a svobody slova. Co bych ale uvítal, by bylo, kdyby stát, přesněji státem pověřený úřad po důkladném prověření různých zdrojů alespoň řekl s jednoznačnou autoritou, že některé z nich jsou z těch a těch konkrétních důvodů nepravdivé. Vyvrátit lež není cenzura. Tím spíše, když o vaší zemi a poměrech v ní lže cizí, ne zrovna přátelsky naladěná mocnost.. Jde o to, abychom naivně nebásnili o bezbřehé svobodě šíření jakýchkoliv (i zlých a podvratných) informací ve chvíli, kdy je proti naší zemi vedena hybridní válka skrze dezinformační kampaně.

Přeji Vám krásný a klidný víkend :-).

0/0
15.6.2018 21:42

D46a21n14a 52Š13u19m42o39v10á 1945429654759

Marku díky, přinutil jste mně, zapřemýšlet o tom trochu jinak. Nějak se mi ale nechce vzdát myšlenky na přijímání vlastní odpovědnosti za vlastní názory a konání. Možná by měl stát u těch nejzásadnějších věcí pojmenovat zlo zlem. Tak, jako to udělal u nacismu a neudělal u komunismu. A to jsou ty nedostatečnosti. Proto bych upřednostnila názor jedince - za předpokladu, že ponese následky bez reptání. Je toho hodně, co by stát mohl a nedělá a to je to, co mně štve. Velmi vehementně chce rozhodovat s prominutím o každém pšouku, který vypustíme, ale důležité věci obchází. A v tomhle prostředí pro mně zůstává nejpodstatnější svoboda slova. I za cenu rizik, že se občas spleteme a naletíme na dezinformaci. Ale kdyby svoboda slova nebyla - a ono je k tomu tendence s rozvojem technologií nenápadně ovlivňovat jednotlivce ve velkém - pak by nastala totalita toho nejhoršího ražení. A možná bychom si ani nevšimli. Jsem ráda za tuhle polemiku. Mělo by jí být více - a na závažná témata. Taková, která začínají u prosté etiky. Mějte se tam u Olomouce moc, moc hezky a doufám že Vám bude slunko svítit a déšť zavlažovat tak, jak si přejete. Pěkný vikýř přeji. :-)

+1/0
16.6.2018 10:47
Foto

V36l84a84d40i25m31í41r 88K14r69o65u34p31a 8587938351902

Kdo bude hlídat hlídače...?

+2/0
14.6.2018 11:35

M30a77r66e50k 44T33r76i24z98u23l28j85a49k 8260776177967

Demokratická společnost má celou řadu pilířů, které mají ve své součinnosti za povinnost také "hlídat" (kromě mnoha jiných dalších věcí).

0/−2
14.6.2018 12:24

M24i53c93h55a49e74l40a 41S50p48á27l81e60n48k13o19v74á 8644983344916

Nestrannost a objektivita Twitteru budiž dokázána smazáním účtu Donalda Trumpa.

Za každým smazáním, za každým nastavením regulace je jen člověk s možností ovlivnit ty druhé, stejně jako ten, který provozuje lživý web. Rozdíl je jen ten, že na ten lživý web můžete ukázat prstem s důkazy o nepravdivých zprávách. Bránění někomu jinému v prezentaci názorů může být a velmi často bývá účelové. Zažili jsme na vlastní kůži, není to tak dávno a překvapuje mě, kolik pravicově smýšlejících lidí cenzuru obhajuje.

+2/0
14.6.2018 9:01

M61a17r25e25k 17T23r12i64z52u87l27j33a65k 8780816957737

Stále znovu a znovu je třeba připomínat, co je a není cenzura.Prakticky každý člověk si příchozí informace třídí a tedy "cenzuruje" (Samozřejmě se přitom každý může mýlit. Nikdo není neomylný, člověk si také musí stále pěstovat citlivost a opatrnost.)

Třídění samo o sobě je naprosto nezbytnou a zdravou věcí. NENÍ CENZUROU.

Naopak bránění jinému v prezentaci názorů cenzurou je. Vážná řeč ovšem je o kriteriích rozlišení. Co je prezentace názoru a co je záměrná, cíleně a zlomyslně šířená lež. Tomu se musí na jedné straně věnovat experti a vládní instituce a na druhé straně je to také povinnost občana, aby ve vlastním zájmu rozlišoval.

0/−2
14.6.2018 9:16
Foto

J37a90n 20P12r81a37ž96á27k 4618797829400

R^

+1/0
14.6.2018 8:24

M50a22r17e72k 10T61r45i77z40u41l60j37a76k 8960606107587

Honzo, děkuji za zastavení :-)

0/0
15.6.2018 21:44

P93e68t31r 22Š11i36r17o23k89ý 4791793287

Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly ...:-(

Vy to myslíte dobře, ovšem Vaše víra v nadlidskou nestrannou inteligenci a morální integritu cenzorů je naivní. Udržet korektní míru cenzury je z povahy věci nemožné. Váš "soft terorismus" nejsou fake news, ale sama cenzura.

Sám píšete "Podobné postupy mohou být dvojsečné." A ono se, jak to v takových případech bývá, bude nakonec sekat jinde, než byste si přál.

+5/0
14.6.2018 8:09

M97a54r43e29k 33T12r74i19z59u65l27j45a27k 8420946397827

1/ Šířit bez ověření kdejakou kravinu a podvrh není svoboda informací, ale blbost

2/ Třídit informace a nešířit ty, které se při prověření ukazují jako nevěrohodné, není cenzura.

0/−2
14.6.2018 8:47

J34i83ř76í 95Ř68e67z20n60í27k 4492852983585

Věrohodnost či nevěryhodnost informaci může prokázat pouze čas. Kdyby se jednotlivci řídili pouze věrohodnými informacemi, tak by prohráli všechno, na co by šáhli.

+1/0
14.6.2018 8:54

M19a81r65e59k 42T85r27i17z53u94l85j89a97k 8380506847947

Máte pravdu, že mnohé se pravdivě ukáže až s odstupem času.

Nicméně v novinářské profesi je základní povinností prověřovat informace křížově z více zdrojů. Je to naprostý základ. Jistě nelze ověřit úplně všechno stoprocentně spolehlivě, ale to neznamená, že bychom měli na ověřování informací rezignovat. Což se týká i nás všech jako občanů.

0/0
14.6.2018 9:04

J67i41ř76í 40Ř65e94z12n31í39k 4862322673155

Ano, existuje zásada ověřovat informace ze dvou nezávislých zdrojů. Ale tuto zásadu znají dobře i dezinformátoři. Takže umístí tutéž informaci do dvou zdánlivě nezávislých zdrojů. Mistr v tom byl Stalin s Berijou.

+1/0
14.6.2018 9:22

M61a88r19e10k 55T44r79i67z10u18l22j74a79k 8870906167697

Technická poznámka: Dezinformační weby přesně takto pracují. Jeden vypustí fake news a další, řízené ze stejného centra je přebírají a omílají. Proto se při analýzách zcela pochopitelně pracuje se zkoumáním důvěryhodnosti zdrojů. A také proto je relativně snadné klasifikovat celé skupiny zdrojů značně nedůvěryhodných. Jejich seznamy jsou k nalezení. Když podezřelou zprávu z nedůvěryhodného zdroje potvrzuje další nedůvěryhodný zdroj, je tím větší jistota, že jde o podhvrh. Simple like that.

0/0
14.6.2018 11:13

J39i68ř75í 32M80í53k32a 7288532857620

No ale vemte si sám sebe.. :

"Dezinformační weby přesně takto pracují. Jeden vypustí fake news a další, řízené ze stejného centra je přebírají a omílají. "

Dokázal byste tyto věty prokázat? Tvrdíte, že tyto weby mají jakousi centrálu, odkud přichází instrukce. Jeden web vydá nějaký článek a časově koordinovaně vydá/přebere ten článek někdo jiný. S tím že je článek záměrně lživý.

Ale máte k tomu nějaké důkazy nebo právě teď šíříte fake news a měl byste být smazán? :-)

0/0
14.6.2018 11:56

M37a13r98e94k 48T47r43i95z80u97l81j16a14k 8360666327647

;-D;-D;-D

Prosím, je to možná složité a nikdo nemá tolik času, ale přečtěte si aspoň několik odkazů vložených do mého blogu. Systém vzájemně provázaných webů je podrobně studován a dokumentován. Všechno samozřejmě nenajdete v jednom odkazu, je třeba vyhledat si jich víc a srovnávat mezi nimi.

Přeji Vám hezké počtení :-)

0/0
14.6.2018 12:09

J65i84ř16í 21M25í68k57a 7628912827800

Já na tom nic extra složitého nevidím. Sám takovou věcnou kritiku praktuji na svém blogu ;-) Čas to chce, to ano.

Podíval jsem se na Váš odkaz a k mé otázce jsem se tam dočetl:

"Například v České republice a na Slovensku funguje kolem sto stránek, na nichž rétorika připomíná propagandu přicházející z Kremlu. Přesné číslo je obtížné určit, zejména kvůli absenci definice, která by jasně určovala, co mezi takové zdroje patří a co ne."

Pak se nedivte, že nějak neskáču na ten bandvagon o seznamu hybridních serverů, když se pak dočtu, že není jasná ani definice, co vlastně na ten seznam patří :)

Tedy dodávám - vytvoření seznamu není důkaz. Přesto se tím tak operuje. Je to na seznamu? Ano? Pak je to proruský server.

+1/0
14.6.2018 14:35

M44a86r81e11k 57T26r40i96z19u27l36j42a54k 8930346717567

Ty seznamy se nedělají jen tak halabala, jak si někdo usmyslí. Dělají se podle seriozní metodiky. Analyzuje se především to, jak se chovají a jak pracují se zprávami. Obvykle je to tak, že mezi dezinformačními weby je blok jasných tahounů, kteří udávají směr a jsou už dostatečně profláknutí a pak je mírně rozvolněná zóna webů různě "přidružených a spřátelených" Nejlepším příměrem by asi byl Sovětský svaz a jeho satelity plus spřátelené země s komunistickým světem nějak sympatizující :-D

0/0
14.6.2018 16:32

J62i70ř94í 23M31í66k62a 7688782507210

Tak na #PayGap jsem viděl také seriozně vypadající metodiky, a přitom je PayGap (diskriminace žen v platech) jeden velký nesmysl :-)

Ono ve výsledku se stejně řeší jakési pojmy jako "profláklost" apod. Já v tom vidím jen spoustu peněz utracených do dělání dlouhých analýz plných grafů špatné nebo zavádějící metodiky.

0/0
14.6.2018 16:45

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz