Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83o80k55o66u38n 13V78l34a39d28i40m18i32r 8412628949338

Mozna by nebylo spatne jako upominku v ten den vyvesovat cerne vlajky.

+3/0
23.8.2018 12:20

M48a10r57e53k 23T84r65i92z22u48l13j40a13k 8710226937407

Nějaká forma upomínky (mementa) by se určitě měla ustálit. Že bychom třeba pálili rudé trenky? ;-D

0/0
23.8.2018 16:14

P51e67t74r 57O78m45e25l35k83a 6815149275

Státní svátek? To určitě ne. Dovedu si totiž představit, jak by to soudruhy potěšilo a s chutí by si internacionální pomoc oslavili. S ostatním souhlas.

+3/−1
22.8.2018 21:38

M74a90r66e65k 49T57r57i48z22u70l95j89a73k 8260646747937

Nic nenamítám. Riziko je velké a státními svátky se má šetřit. Lepší by bylo jen memento, jak to krystalizuje níže v diskusi.

Kudla, ještě to by chybělo, abychom tady měli ty černé kluky s permanentním vlkem z opruzenin od sedadla motorky dvakrát za rok! ;-D

+2/−1
22.8.2018 21:45

M36a55r28e24k 90T88r94i30z75u69l64j42a27k 8390136617757

Asi to tak máme. Svátek svatého Václava by podle tradice měl odpovídat datu jeho zavraždění. A je to státní svátek, jehož obsahem jsou podstatné hodnoty naší historie, duchovní kultury a státnosti. Nikdo přeci neoslavuje tu vraždu.

0/0
22.8.2018 21:31

J47i56ř46í 73Ř63e24z64n55í27k 4802702843825

Ano, jak 17. listopad, tak i Svátek svatého Václava, tak i upálení Husa není zneužito, ale může být dokonce zneužito k ohřívání vlastní agendy.

0/0
23.8.2018 1:03
Foto

M61i79r49o41s57l35a85v 12M82a12c70e45k 5731865920152

Internacionální mise v roce 1968 byla skvěle připravena, a tomu odpovídá i tak malý počet obětí - to udělají Spojené státy v Afghnistánu za týden. Ronit krokodýlí slzy 50 let po akci je pokrytecké, proto bychom spíše měli tlačit na odvolání okupantů z Afghánistánu, to je racionální chování.

+3/−5
22.8.2018 21:29

D93a41n 91R38o97z78s17í37v30a71l 3410632670734

R^

0/0
23.8.2018 7:25

J17a34r44o91s17l83a92v 85P81r77o74c72h63á54z75k38a 2895362706498

Bravo, jste hotový mírový štváč. Ještě chybí zalévání jejich válečných chřtánů naší mírovou ocelí.

0/0
27.8.2018 21:31

N32o49v77o55s84a82d 71M21i20r84o92s32l44a19v 9938459108809

...no když začnu vzpomínat na r.1969 a další leta a zavřu při tom oči tak se mi s prominutím promítne ten samý obraz ale v opačném garde tím chci říci,že se s prominutím nevymaníme ze stereopytu pomníků,významných dnů a popd.Proč to říkám neb jsem zažil už npř.3x přejmenování mostu!!!!!!

+1/0
22.8.2018 20:38

M79a18r22e18k 58T24r62i34z24u62l61j91a81k 8150916287517

To prosímpěkně nejsou stereotypy (pokud sami nezhloupneme a nebudeme to jako stereotypy brát).

Máme například svátek svatého Václava a pomník svatého Václava, přičemž zejména pomník má obrovský význam a lidé se u něj spontánně shromažďují, když nastanou zlé anebo přelomové časy. Přejmenovávání mostů a ulic, to je bohužel důsledek mnoha rychlých zvratů v historii 20. století. Ale přejmenovávání mostů v ničem nesnižuje význam pomníků. Mně je hodně líto, že se po roce 1918 chvatně likvidovaly pomníky z doby monarchie. Jak rádi bychom dnes byli kdybychom je měli!

Samozřejmě u těch pomníků nesmí nastat inflace, takže každý významnější by měl být důkladně prověřen veřejnou diskusí, než se postaví. Ne zase až tolik lidovou pavlačovou hatmatilkou, ale spíše fundovanou diskusí odborníků a respektovaných osobností.

0/−1
22.8.2018 20:59
Foto

Š55á88r17k33a 22B80a74y95e84r52o38v53á 2599392379181

Marku, R^!! A díky...:-)

+2/0
22.8.2018 20:22

J55a62r36o24s89l63a92v 59K68v19a59p28i12l 9866396254673

R^R^ Jen s tím svátkem bych nespěchal.

+2/0
22.8.2018 19:53

M37a89r21e73k 56T95r41i42z62u39l19j95a69k 8120316637737

Souhlasím. Tyhle věci je třeba dobře promyslet a co nejdokonaleji formulovat, jinak by se z toho stal kabaret. Ani to nemusí být svátek. Ale den mementa by to být mohl.

0/−1
22.8.2018 19:56

J58a39r90o36s75l91a94v 56K64v12a30p56i93l 9966236224853

To by určitě mohl být.

+1/0
22.8.2018 20:00

M32i49c26h43a98l 65S94e81d37m33í82k 3639975166371

Svátek by znamenal definitivní zavedení kategorie svátků Naše slavné prohry. Memento by stačilo.

+3/0
22.8.2018 21:11

M64a38r38e10k 33T40r60i97z26u27l90j92a20k 8850686427957

To by asi bylo řešení.

Nicméně, tohle jsou jen návrhy jednoho hloupého blogera. Pobavit se o tom jistě můžeme, ale nedělám si velké iluze o naplnění mých snílkovských nápadů. :-)

0/0
22.8.2018 21:34

D82a83n 79R81o47z39s59í72v95a54l 3480672210914

Výborně. Doufám že patřičné návrhy jste do PS už podal.

+1/0
22.8.2018 19:51
Foto

J66a95n92a 90S64l67a22n88i55n71o51v10á 1261170717836

Za sebe osobně, jsem pro

4/ pamatovat si, tiše vzpomenout v (jakýkoli) daný čas, žít životy jak nejlépe umíme, aby se historie neopakovala...

P.S.: když kácím starý strom, mám na paměti, že čím víc tlačím na pilu, může se "kousnout" a obrátit proti mě. Už Sókratés hlásal "uměřenost" ve všem konání :)

+5/0
22.8.2018 19:50

M95a68r90e86k 79T24r36i55z27u97l78j36a36k 8840216397147

"žít životy jak nejlépe umíme, aby se historie neopakovala" To se mi moc líbí, děkuji

+1/−1
22.8.2018 19:53
Foto

J34a34n96a 27S93l13a73n82i93n37o17v40á 1471230517106

Žiju podle toho. Každý den.

Když každý z nás za sebe bude dělat to nejlepší, co umí, nemusel by svět být tak rozporuplné místo. Zažila jsem lidi, kteří tvrdili jak to se mnou myslí dobře. Ale mě z jejich dobře dobře nebylo. Musela jsem si mnohokrát nabít čenich, abych se na podobné lidi v dalším čase už nevázala a když už je potkám, umím jim říct tiché, ale důrazné ne. A tiché důrazné ne, zachování své hranice, kam nejsem ochotná zajít, je často účinnější než velká slova a chřestění všech dostupných zbraní.

Pokojný bojovník dosáhne mnohého a mnohé se může naučit :)

P.S.: učím se i od těch (zejména), kterým nerozumím

+3/0
22.8.2018 20:01

M22a58r79e76k 34T22r52i69z46u73l66j88a84k 8610706607217

Jo, učit se od těch, kterým nerozumím, to mi nikdy moc nešlo. Ale občas, aspoň občas mi to učení doklapne s odstupem času.

+1/−1
22.8.2018 20:12
Foto

J94a90n82a 74S66l11a64n26i13n85o85v28á 1241790837376

Důležité je ŽE. Možná víc než kdy... :)

+2/0
22.8.2018 20:20

S35t24a35n41i61s79l22a81v 36L79á30t45a83l 8968417661561

Nejlepší bojovník je ten, který vyhne boji. Vždy se ovšem najdou chudáčci, co se mu snaží dokázat, že jsou lepší ;-D. Nemá to lehké ;-D;-D;-D. (nesouvisí s tématem)

Přesto si myslím, že takové mocnosti jako je Rusko (pro soudruhy - duchovní a vojenský následovník SSSR) je třeba připomínat, aby neměli pocit, že je zapomenuto :-P.

Nedělat naschvály, pouze připomínat. Spolupracovat ano, ale ne tak, jako naši kolaboranti po roce 1969.

Už snad nejsme 25. všesvazová republika.;-D

0/0
29.8.2018 6:18

J28a51r31o67s35l55a56v 24V59e30i35g65e50n31t 5928816618596

Karma, pane Trizuljaku. Ovšem skutečnost, že se o tak samozřejmé věci vůbec hlasuje znamená, že naše společnost je velmi nemocná. Když jsem včera na čt24 slyšel komunistu Grospiče, zvedal se mi z něj žaludek.

+4/0
22.8.2018 19:28

M47a44r28e58k 25T78r11i48z85u80l29j42a15k 8540296717957

To naprosto chápu. Mně se z toho navaluje taky a nejsem si jistý, zda to už náhodou nezačíná být na hraně zákona...

+1/−1
22.8.2018 19:32

J37a61r68o10s68l77a26v 12V58e86i25g84e57n36t 5628326478926

Zřejmě ne, byť je to prakticky stejné, jako kdyby nacista obhajoval naší okupaci v březnu 1939.

+1/0
22.8.2018 19:41

M31a37r68e36k 52T66r85i68z75u94l27j24a79k 8460786357647

R^ Přesně

0/0
22.8.2018 19:45

M30a92r58e78k 65T12r56i65z91u84l62j37a53k 8650196667607

Jen bych ještě doplnil, že soudruzi to stejně mají ve své "DNA" Klement Gottwald věrně stál při Sovětském svazu v jeho politice spojené s paktem Ribbentropp-Molotov.

+1/−1
22.8.2018 19:51

J96a43n 36Z11i19e12g24l98e12r 1311836431168

Zasloužená karma R^:-)

+3/−1
22.8.2018 19:20

M78a16r32e70k 42T39r88i24z65u35l22j69a60k 8800336417317

Děkuji, Honzo. Dobře vím, že mnohé z toho je za daného stavu společnosti téměř utopie, ale jsem v těchto věcech z principu snílek a myslím, že podněty a nápady k diskusi jsou potřebné. Dnes mě potěšili poslanci výraznou většinou - dokonce více než ústavní většinou - při hlasování o prohlášení k 50. výročí okupace.

+2/−1
22.8.2018 19:25

J39a17n 57P29a48v45l97í63k 2217892445791

S č. 1 nesouhlasím, ve svátek slavíme něco pozitivního, přepadení země není ke slavení, pouze k zapamatování.

Státní vyznamenání - taky nesouhlasím, domnívám se, že vyznamenáváni by měli být pouze žijící lidé. Ti, kteří již nežijí, se nemohou vyznamenání bránit, vzít metál od Zemana není žádné terno, stejně tak být vyznamenán spolu s nějakým bývalým komunistickým pohůnkem. A v různých prognózách se objevují jména dalších strašidel, které by mohli obsadit Hrad v dalších obdobích.

Pomník obětem není jistě od věci.

Nicméně se domnívám, že v současné době není hlavní věcí připomínat si tuto historii jako něco dávného, uzavřeného, tomu totiž tak není. Byl to pokus o získání svobody, který nebyl reálný a byl zašlapán cizími vojsky. Druhý pokus po roce 89 jsme zpackali. Teď jde o to, udělat reparát. A ten tkví v mravenčí práci ubránit zbytky demokracie, kterou jsme prošustrovali, a vytvořit silnou opozici vůči současným nedemokratickým silám, které jsou u moci.

+2/0
22.8.2018 19:06

M63a80r71e31k 84T16r56i15z82u32l79j77a46k 8410186247417

Děkuji za dobrou, věcnou argumentaci, pane Pavlíku R^

Máte pravdu, že ještě není čas úplně uzavřít tuto smutnou peripetii naší historie a že nás čeká namáhavá práce. Tak trochu si kladu otázku, kolik lidí je ochotno slyšet slova o námaze a mravenčí práci. Mnozí skáčou spíše na koblihy. Jedním z půvabů "předvolebního boje" je dnešní jednání Poslanecké sněmovny o navýšení důchodů. To budou zástupy vděčných voličů! Ne že bych komukoliv navýšení důchodů nepřál, o to až tak nejde. Jen to načasování před volbami mi přijde fakt pohádkové

+2/−1
22.8.2018 19:20

J57i31ř89í 67J79a91n76d85a 3851391696339

Kdysi se říkalo:

"Co to byla II. světová válka?"

"Jenom bezvýznamné kulisy na pozadí Slovenského národního povstání".

Aby toto nepotkalo 21. srpen 1968.

Proboha, vždyť to přeci nebylo žádné všelidové protikomunistické povstání. Tak co na tom "slavit"?

+4/0
22.8.2018 18:36

M17a31r48e53k 44T12r53i49z48u74l74j75a35k 8480166367787

Rozhodně jsem nemyslel slavit. Ale jako varovné memento. Viz mé příspěvky v diskusi níže

+1/0
22.8.2018 18:51

V82o17k36o83u31n 62V68l53a21d83i87m94i44r 8972758859808

S bodem 1. Nesouhlasim. Pan docent uz to dokazal misinterpretovat. Ale uvadet ho jako den zrady, den ponizeni, ci den smutku by mohlo stat v kalendari.

+3/−1
22.8.2018 18:35

M74a10r41e33k 11T39r63i73z92u81l56j23a41k 8400846497177

To není úplně špatné. Nebyl bych proti. Stejně jsem myslel ten den jako varovné memento a ne jako slavení.

+1/0
22.8.2018 18:39

J13i32ř43í 49Ř84e68z79n10í32k 4272652543135

Obávám se, že za návrh učinit 21. srpen státním svátkem by Vám autoři Poučení z krizového vývoje zlíbali obě ruce.

+4/−1
22.8.2018 18:29

M75a97r89e54k 72T15r94i55z80u77l72j19a38k 8790216397797

Můžete si zlíbat ruce, jak geniálně jste to zase napsal! Máte další velké diskusní vitězství! ;-D

+1/−1
22.8.2018 18:46

P52e12t55r 37K94o52r52e40c89k41y 2603337783211

Se dvěmi souhlasím a co by jste navrhoval jako slavit ..příjezd okupantů ze sov.bloku, nebo konec Pražského jara?

+2/0
22.8.2018 18:28

M97a29r88e15k 57T33r86i67z79u53l60j32a54k 8700406557877

V žádném případě ne slavit. Myslel jsem státní svátek jako memento.

Například původním smyslem vzpomínání na den 17. listopadu bylo memento krvavého násilí nacistů vůči českým studentům. Že se pak z toho stal Mezinárodní den studentstva a nakonec svátek připomínající listopad 1989 a osvobození země od vlády komunistů, to už byl další vývoj.

+1/−1
22.8.2018 18:38

M67a69r52e74k 62T98r74i80z54u47l23j82a72k 8430316117667

Oprava: Bohužel jsme to "osvobození země od vlády komunistů" nějak zmastili. Oni se šikovně "rozmístili" do nově vznikajících demokratických stran a KSČ(M) jsme se dodnes nezbavili ;-(

0/0
22.8.2018 18:44

M73i88r49o74s63l15a92v 84B32u11č75e71k 6973803101444

Dříve bylo Dva tisíce slov - dnes už skutečně stačí jen tři věci!

1) Pochopit, že "Aby se nám lépe žilo", a pozvat si tanky, je šílenost ...

2) Socialismus je nereformovatelný a komunismus úsměvným idioctvím ...

3) Položit si otázku, k čemu vlastně máme - Prezidenta ČR ? ... :-)

+3/−1
22.8.2018 18:21

M53a92r62e36k 45T45r30i24z34u12l85j72a84k 8160196397307

R^R^R^

+2/−1
22.8.2018 18:31
Foto

J87a95n 50P16r22a14ž63á58k 4898397969970

R^

+1/−1
22.8.2018 18:11

M18a56r65e23k 47T28r50i68z73u30l38j68a35k 8490606297297

Dík, Honzo, a zdravím :-)

0/0
22.8.2018 20:47

Přečtěte rozhovor s Martou Kučíkovou

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz