Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

to slovíčko v nadpise je nádherné;-D

a fotky též-kdo umí ten umí-smekám před vámiR^

3 0
možnosti
Foto

No, hlavně jsem se bavil parodií na (většinou dost hloupé) odsudky paní Zuzany Čaputové, které se objevily u nás. To se ale najednou vyrojilo hejno "čaputologů"! ;-D

Mějte se moc pěkně a děkuji! :-)

1 0
možnosti
IM

I91v32a64n 90M30i14n59á76ř

7. 4. 2019 19:03

Fotografie jsou skutečně mimořádné. Úžasné je, že snad až na jednu, jsou zobrazením - zcela prostých a jednoduchých životních jevů. R^.

5 0
možnosti
AC

Krásné fotografie a originálním způsobem podaný blog. R^

Pěkný jarní večer přeji!

5 0
možnosti
Foto

Nějak mě to přitahuje, přidávat k fotografiím občasné narážky a lehce bizarní texty. Asi metoda kontrastu, protože zvláště jarní nálady v sobě ukrývají riziko zcukrovatění. :-)

Děkuji za zastavení, vážím si toho.

2 0
možnosti
Foto

Po zhlédnutí Vašich fotografií a ... se cítím plná energie, radosti a jarního očekávání, Jaro 2019..., krása hřejivá V, děkuji. Ty barvy...R^

5 0
možnosti
Foto

Jsem moc rád, jestli Vám fotografie dodaly energii a radost. Tak, ať žije jaro 2019! :-):-):-)

1 0
možnosti
Foto

Přijela jsem k nám na polosamotu v Českém ráji z Prahy po několika dnech až včera v noci za tmy, a věděla jsem, že hned ráno půjdu ještě bosá do zahrad a bude to silný. Bylo to silnější, než jsem si mohla vymyslet, protože v neoplocené zahradě se popásala mladá srnka, která na podzim v polích při senoseči přišla o část přední nohy a já ji tenkrát hned ráno uviděla, jak se mi přišla do té zahrady schovat před hlučnými stroji. Moc jsem si přála, aby přežila zimu. Teď koukám, když chce ukousnout trávu, lehá si na prsa, zdravou nohu stáčí mistrně pod sebe a spokojeně se pase. A vedle ní doprovod, zdravý, trochu větší, trpělivě vždycky počkal, než ona se zvedne, a spolu popošli dál. Nebyla jsem schopná pohybu a pomyslela jsem si, že i kdybych měla u sebe foťák, tenhle příběh se vyfotit nedá. Pak proběhl normální jarní den, taková neděle vysluněná svou nepolapitelnou jarní boží prostotou. A vracím se domů pod střechu a spouštím stroj a koukám tady od pana Trizuljaka na fotky jak přičaputalo jaro. A je mi to jasný, pletla jsem se, i příběh naší srnky by se dal vyfotit, ale umí to jen jeden člověk. Důkazy jsou v Blogu Marek Trizuljak - Kde se jen to jaro vzalo? Přičaputalo. Dojatá a vděčná slova na díků nestačíVR^.

5 0
možnosti
Foto

Milá paní Voříšková, raduji se nad Vaším nádherným popisem atmosféry na polosamotě v Českém Ráji. Příběh s poraněnou srnkou je nesmírně něžný a jímavý. Miluji ten kraj, mám ho provandrovaný ze studentského mládí, právě tam jsem začínal malovat, psát básně, a "osudově se zamilovávat".

Vítr mě nakonec zavál na Hanou, což je sice jiná krajina, ale zamiloval jsem si ji stejně tak. Snad, snad je to i z mých fotografií trošičku vidět.

Moc Vám děkuji!

0 0
možnosti
Foto

Krása nesmírná, přímo pohádková R^:-)

2 0
možnosti
Foto

:-)R^ krásné a "ftipné"

5 0
možnosti
Foto

R^Nadherne fotky, Marku. Ted uz by to chtelo jen nejakou Zuzu v ceskem vydani;-)

5 0
možnosti
ZH

Slovo "čaputa" = zakrnělý.

Pavel Eisner, brilantní znalec češtiny toto uvádí v kapitole LVII Čeština a žena ve svém 762 stránkovém opusu CHRÁM I TVRZ (1946). Napsal to v části "2 a - neboli koncovka nadávková: Komu by to nestačilo, zavítej na Moravu. Tam uvítá jeho dychtivý sluch mj. tento zástup hodnostářů: balamuťa, čampala i čampula (člověk se špatnou chůzí, Slovácko a vých. Morava), čaputa (zakrnělý)"...a pokračuje v tomto soupisu i výkladu na pěti dalších stranách...

Ptám se, zda letošní jaro přišlé na Moravu je zakrnělé, když podle Vás přičaputalo (viz význam)? Promiňte, že diskutuji ke slůvku a ne k obrázkům; ty jsou standard M.T.

Fotografům dobré světlo přeji!

1 0
možnosti
Foto

Zdeňku, mám pro lingvistiku slabost, i když se jí určitě nemohu věnovat systematicky. Tím více děkuji za Váš velice zajímavý exkurz směřující k původu a významu mého parodického novotvaru "přičaputalo". Pavel Eisner má ve své studii určitě pravdu, rád se tyto věci dozvídám, zdaleka jsem je všechny neznal. Ale vzpomněl jsem si přitom všem na hanácké sloveso "počlampat" (či "počlámpat"), které má blízko k výrazu pošlapat, ale svým obsahem je o dost expresivnější.

Pak budu ještě mířit na východ a na jihovýchod. Na Slovensku se používá sloveso čaptať, což přibližně odpovídá komickému typu potácivé chůze á la Charlie Chaplin. Je to tedy blízké zapsaným východomoravským významům

Zatímco maďarské podstatné jméno csapat znamená sportovní nebo vojenský oddíl. V Maďarsku se také vyskytuje příjmení Csaputa, ale nejsem zdaleka tak kovaný, abych uměl jeho (maďarský) význam rozluštit. Takže nakonec za tím vším bude zase ta Morava.

V textové části blogu se věnuji spíše parodii na "mimořádně zasvěcené" negativistické komentáře o opravdu milé a sympatické paní Zuzaně Čaputové, které se vyrojily v českém prostředí. Až mi to přijde, že čím větší neznalost, tím suverénnější odsudky.

Velice Vám děkuji za zastavení, za vlídné slovo o fotografiích a přeji vše dobré

0 0
možnosti
JP

Fotky jsou excelentní.

5 0
možnosti
Foto

Děkuji moc, pane Pavlíku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1008
  • Celková karma 22,84
  • Průměrná čtenost 1185x
Výtvarný umělec, kurátor výtvarných projektů, publicista

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy