Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J42a15n 58H95o68r72n38í57k 6453657455137

Naprostý souhlas, díky.

+1/0
13.5.2019 8:30

O53t95o 53J59u22r73n90e31č94k33a 2583550941863

Jeden otrokář jen nahradil jiného otrokáře? No možná. Každopádně, pod Sovětským svazem jsme měli sice omezenou suverenitu, ale jako národ jsme mohli nejen přežít, ale svoji národní existenci i pěstovat. Pod Němcem bychom byli jako národ zlikvidováni. Němec má globalizační smýšlení, .. dnes po nás chce abychom se jako národ ukončili sami a dobrovolně, rukou našich vlastních odrodilců, ... tehdy by na to šel víc přímo, prostě by nás zlikvidoval a co by zbylo, poněmčil.

Z toho titulu jsem rád že jeden uchvatitel vyhnal druhého uchvatitele. Ono totiž nic netrvá na věky, ani to "uchvácení". Podmínkou ale je, že se konce, jako národ, dožijete.

+2/0
10.5.2019 11:34

M44a58r66e57k 44T78r16i22z70u17l58j75a56k 8260836537817

Děkuji za názor

Když se zmiňujete o přežití národa, pak bych tedy asi zmínil příklady, jak se za Stalinovy hrůzovlády nakládalo v té říši s národy a národnostními menšinami. (masové vraždění a násilné přesidlování, hladomor na Ukrajině na počátku 30. let, jehož počet obětí se odhaduje v číslech přes 6 milionů, atd. Mimochodem, skutečný likvidační tlak na Ukrajinu pokračuje dodnes) A ve výčtu nelze vynechat to, co se stalo s čečenským národem, když se po rozpadu SSSR pokusil osamostatnit. Tam bylo, zejména v době po nástupu Putina k moci, vyvražděno kobercovými nálety a akcemi speciálních jednotek cca 300.000 lidí. Při celkovém tehdejším počtu obyvatel Čečenska cca 1 milion se to rovná genocidě. Rusko je v současné Evropě posledním státem, který se nevzdal své imperiální doktríny a dodnes je ohrožením pro státy a národy, které jsou v jeho dosahu.

0/0
20.5.2019 6:55

J30i96ř18í 38Ř61e25z16n65í75k 4702632143835

Kdyby Ukrajina byla na tom špatně, jak líčite, tak by se snad Hitler nikdy nesnažil o získání jako "obilnice Evropy" před žněmi r. 1941.

0/−1
20.5.2019 7:09

M59a67r19e34k 24T71r10i10z86u38l89j82a87k 8930826657567

Rv

0/0
20.5.2019 8:08

B17o76h23u12m61í46r 65Š34i28m52e10k 3801720254114

R^

Souhlas! Dík!

:-)

+2/0
9.5.2019 22:47
Foto

M38a20r48i49e 51V42o53ř83í52š94k90o17v34á 5502662425501

Vážený pane Trizuljaku, rozumím Vám, moji předci také hodně vyprávěli, zvláště maminka z východního cípu Slovenska (a byl to tehdy Slovenský štát, viďte) se těžko držela v klidu při vyslovení výrazu Banderovci. Válka je vůl. Ačkoli se mi Vaše citlivé fotky obtiskly pod kůži, díky za ně, nyní neumím cítit, jaký je rozdíl mezi záští (kterou údajně necítíte), nedůvěrou (kterou údajně cícíte) a strachem, který je (prý) základem všech záporných emocí, tedy i zášti a nedůvěry. Kdo z lidí rozhodne o tom, jaká oslava je pro společnost oslavou přiměřenou ? Nemá snad pocit osobní svobody, vděčnosti za život a radosti z toho svého kořeny v nejhlubším nitru každého z nás? Mnohokrát jsem ve své profesi musela zvažovat, kde je spravedlnost mezi dvěma ve sporu. Není to tak snadné, jako mezi dětmi na pískovišti, nebo jako od stolu v teple, když je po boji, ale stále platí, že potretán musí být především útočník. Snad víme, kdo tuhle válku rozpoutal a kdo je proto zodpovědný za miliony lidských životů. Po více než sedmdesáti letech křičet, že někteří osvoboditelé to měli udělat jinak, mně nepřipadá ani zodpovědné, natož statečné. Promiňte mi můj názor, děkuji Vám.

+7/−1
9.5.2019 16:32
Foto

J18a68k92u49b 12K32r22i12s83t15e70k 4719283372700

Právě že víme kdo tu válku rozpoutal. Nacistickému Německo a Sovětský svaz. Na Polsko zaútočili společně. Německo dále dobývalo na západě, sovětský svaz dále dobýval na východě. Každý ví že Němci zabrali nás či bojovali s Francií, proč se stejně nemluví o tom, jak Sovětský svaz zaútočil na Polsko, Finsko, Estonsko, Litvu, Lotyšsko? Sovětský svaz a Německo byli stejný šmejdi.

+1/0
12.5.2019 10:01

M37a60r71e48k 54T40r32i13z33u34l28j20a53k 8210246667857

Sovětský svaz má velkou vinu na vzestupu moci nacistů a na rozpoutání druhé světové války. Pomáhal Německu dodávkami surovin, aby se mohlo vyzbrojit a posléze ho stejným způsobem podporoval při jeho tažení směrem na západ. Stalin si představoval, že se evropské země vysílí válčením podobně jako za první světové války. Plánoval, že pak vpadne Německu do zad a ovládne Evropu.

0/0
20.5.2019 7:02

M11a90r22e78k 74T97r16i97z46u64l46j70a81k 8640246337637

Vážená paní Voříšková, velice Vám děkuji za rodinné vzpomínky a za vyjádřený názor. Zde možná nesouzníme ve všem na sto procent, ale je také řada věcí, na nichž se shodnout můžeme. Válka je vůl! Nelze zapomenout na hrůzy, které se děly, včetně Vámi zmíněného běsnění banderovců. Tyhle věci svým článkem rozhodně nezpochybňuji. Právě ta strašlivá válka ukazuje, že viník nebyl jednoznačně jeden. Naopak, byla jich řada. Mezi velice významné viníky patří Sovětský svaz, který společně s hitlerovským Německem druhou světovou válku rozpoutal. (Mimochodem, patří tam také vůči hitlerovskému Německu vazalský Slovenský štát, jehož armáda rovněž zaútočila na Polsko v září 1939)

Z výše uvedených důvodů by nebylo racionální jakési příliš jednostranné oslavování jedné strany (SSSR, potažmo jeho dnešního nástupce, Ruské federace). K takovému jednostrannému vidění jsme byli po dlouhá desetiletí nuceni komunistickým režimem vazalským vůči SSSR.

Zdá se mi, že nálady v naší zemi to potvrzují. Dle mého soudu vůbec není divu, že se lidem u nás nijak zvlášť nechce do jásavých oslav. A sám také nikomu takové oslavy nezakazuji ani nevnucuji. Napsal jsem svůj názor, toť vše.

A pokud jde o mé vyjádření ohledně toho, že necítím zášť. Není to žádné "údajně" ani "prý". Popsal jsem stav své mysli takový, jaký je: Nemám zášť, nechovám v srdci zášť, nežiji záští.

K tématu nedůvěry vůči Rusku: To není pocit ani emoce. Je to vyhodnocení zkušenosti. Kdo naši svobodu opakovaně pošlapal, kdo v dnešní době vojensky napadá své sousedy a anektuje jejich území a kdo vede proti nám špinavou hybridní válku, tomu z naprosto racionálních důvodů důvěřovat nelze. Namístě je velká opatrnost.

Znovu Vám děkuji a přeji vše dobré

0/0
20.5.2019 8:08

S55t61a11n22d11a 27B15e45r68n31a91t77í10k 7860269282694

Tesat do kamene.

+3/0
8.5.2019 16:08

M79a15r58e95k 38Š54t73ě12t88k92a 4611308672193

Ano, zejména větu: "osobně necítím žádnou zášť"R^ Krásné počteníčko, kde jedna věta odporuje druhé;-)

+7/−4
8.5.2019 17:29

M94a55r97e58k 23T54r83i82z85u76l19j52a16k 8380966587477

"Vous avez raison, mon brigadier!" ;-D

0/0
20.5.2019 8:10

J28i10ř12í 58N65ě36m35e10c 3870977327189

Svobodu dali Evropě především běžní vojáci mnoha národností, u nás především ti ze Sovětského svazu. To že se zvěrstva děla všude je pro mnohé asi nepříjemné překvapení, ale je to tak. A to co se stalo poté, už byla hra mocných a já se obávám, že naše směřování bylo tehdy asi celkem jasné. Jednak tím, že nás západ odepsal jak v Mnichově, tak po druhé světové, ale také tím, že o nás měl Stalin zájem.

+3/−1
8.5.2019 14:59
Foto

V64e83r76o59n36i45k78a 50V73a71l43í85k92o38v48á 5533317265763

Pane Trizuljaku, poděkování si zaslouží. A jakkoli i já nesouhlasím s tím, jak STALIN ovládl část Evropy, ti bezejmenní ruští vojáci, kteří ve II. světové padli, byli stejně lidé jako my. Ostatně, byl to geniální Churchill, který se proti HITLEROVI byl ochoten spojit třeba s čertem -. a kdyby nemocný Roosevelt více dal na něj a méně na charismatického Josefa Visarijonoviče, mohlo to celé dopadnout lépe. Udělalo se tenkrát mnoho chyb, když Evropu semlely dvě veliké totality. Ale neviňme z toho národy - tu paseku napáchali především politici, kteří uvedli dvě zrůdné ideologie do praxe.

+6/0
8.5.2019 11:22
Foto

V53e51r74o61n28i18k52a 67V30a96l70í24k32o75v27á 5123987585253

Že jsou si ty dvě ideologie, nacismus a komunismus, v lecčems podobné a vylíhly se obě částečně ve střední Evropě, to asi panu Trizuljakovi připomínat nemusím.

0/0
8.5.2019 11:32

M70a58r55e84k 75T83r23i18z29u26l82j13a83k 8200546807427

Děkuji za názory, paní Valíčková.

Skutečně mi nemusíte připomínat ty totality, které byly obě ztělesněním zla.

Sovětský svaz, který naši zemi po "osvobození" totálně opanoval a neštítil se přitom ani nejbrutálnějších metod, zde kontroloval dění prostřednictvím řady mocenských pák (tajné služby, kolaborující politici, sovětští poradci, věrná falanga komunistické strany, armáda -viz rok 1968, propaganda, atd.) Je to důkladně popsané a prakticky každý, kdo chce, může si ty věci najít.

Pod tlakem sovětských poradců u nás také probíhala perzekuce věřících lidí, popravy a věznění kněží, mučení při výsleších, atd. Takovému "osvoboditeli" opravdu nemáme proč děkovat. Za zlo se neděkuje a vláda zla se neoslavuje. (Odpuštění ano, protože vnitřně osvobozuje toho, kdo odpustil, ale jistě sama víte, co proces odpuštění a usmíření obnáší a jak velký podíl obou stran tam je potřebný).

...

Podobně si asi nemusíme připomínat knihy historika T. Snydera, který popisuje podíl středoevropských a východoevropských zemí na zrodu oněch dvou totalit. Varovné je, že podivná afinita k totalitním ideologiím se ve zmíněném prostoru znovu probouzí. Jak v nostalgii po komunizmu, tak v reminscencích určitého neonacizmu či přinejmenším extremizujícího nacionalizmu. To se děje ve vědomí lidí a je třeba se ptát, kde se to tam bere navzdory důkladně popsané historické zkušenosti, která je strašlivá.

Na druhé straně tu máme velkou, mimořádně pozitivní zkušenost procesu usmíření západoevropských zemí, který začal brzy po válce a vedl k mnoha desetiletím mírového soužití v Evropě.

Osobně bych mnohem raději podpořil určité umírněné "slavení" úspěšného vyjednávání křesťanskodemokratických politiků jako byli Maurice Schumann, Alcide de Gasperi a Konrad Adenauer. Rád také připomenu vlajku Evropské unie s dvanácti hvězdami na modrém pozadí, což je naprosto záměrně zvolený mariánský symbol. Tohle je třeba připomínat, oživit, stavět na tom.

Přeji Vám vše dobré

0/0
20.5.2019 12:01

M13a64r67e17k 68T24r80i78z58u48l66j68a90k 8390896377607

Odkaz, jehož obsah je doplněním k tématu blogu.

https://video.aktualne.cz/evropsky-parlament/siritele-ruske-propagandy-jsou-jako-dzihadiste-fanaticky-ver/r~895cf946708811e998d70cc47ab5f122/

+2/−1
7.5.2019 22:18

M66a30r67t74i89n47a 20M88o35u84d27r23á 7600693506429

Pane Trizuljaku, Vám snad chybí zkušenosti s médii z dob totality, že musíte poslouchat takové bláboly, abyste byl v obraze?

Štětina s očima na vrch hlavy, že mu 4-5 krát týdně chodí výhrůžky smrtí, opravdu není dostatečně objektivní zdroj, který by dokázal cokoliv střízlivě ohodnotit. Už ten začátek: Marei Le Pen dostala peníze z Ruska (opět oči na vrch hlavy). Jenomže ona to byla půjčka....

Rusko se snaží znevěrohodnit společnost a tím ji rozložit? A kdo ji reálně znevěrohodňuje např.špiněním členů vlády a pořádáním demonstrací? Že by "MIlion chvilek pro demokracii"? Takhle vypadají ruští trollové? Ony jsou to ve skutečnosti naše neziskovky?

Vemte si k srdci tu v rozhovoru kritizovanou slepou víru, např. v trollí fabriky (což je naivní představa tak z první poloviny minulého století, tedy ze Štětinova mládí). Vraťte se proboha už na zem. Mám ráda Vaše fotky, ale opravdu nechápu, jak může člověk jako Vy tak vyšilovat. Vždyť i v tom rozhovoru padlo, že podle osobních zjištění pana Kundry si u nás ty hoaxy vyrábějí a rozesílají nespokojení domácí, žádné Rusko k tomu nepotřebují. Tomu ovšem nezabráníte represí ani agitací (ta naopak povede ke stupňování), ale odstraněním příčin, které k takovému chování lidi vedou. Tím, co děláte, jen přiléváte oleje do ohně.

+9/−3
8.5.2019 8:15
Foto

M23i46r40k51a 56P55a77n75t36l36í26k54o27v89á 2363544511273

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Lumir-Nemec-k-Rude-armade-Ze-nas-mohli-osvobodit-jen-Americane-Pravda-je-jina-zde-jsou-fakta-580643?utm_source=www.seznam A co Vy na to, pane rusofobe, vážený pane Trizuljaku? Nejste přece jen poněkud zaujatý? Nás osvobodili jednoznačně Rusové - a další jejich spojenci. Američané samozřejmě také pomohli porazit hitlerovce, a to celosvětově, za to i jim paří veliký dík. Nebuďte jednostranný, nezkreslujte pravdu - a historii. Rv!!

+5/−3
8.5.2019 9:36

M88a85r15t52i65n 54K78l80u82v96á67n28e87k 9962348543533

BINGO!

+4/−1
7.5.2019 15:37

M97a47r79e15k 87T54r41i47z72u91l91j97a97k 8390746947707

Děkuji :-)

0/0
7.5.2019 19:30

J83i44ř89í 57S90v60o69b73o57d19a 9565478383916

To snad není pravda. Doufám, že vám při zvolání "bingo" z počítače vypadla alespoň pětikoruna.

+3/−2
7.5.2019 20:47

M10a72r91e88k 73T46r39i44z53u67l78j73a61k 8800826527327

:-) Zjevil jste se Vy. To je nesrovnatelně větší hodnota :-)

Přeji hezký večer

+2/−2
7.5.2019 22:16

P71a57v14e61l 44K96h61a46i76l 2168569772968

To je stejně chytré jako napsat, že vám z ruského vyslanectví přišlo 3,50 rublu za tenhle příspěvek. :-)

+2/0
9.5.2019 17:56

M93a18r79e90k 29T16r19i65z37u65l35j39a76k 8200826397797

R^;-D

0/0
20.5.2019 8:12

J86a30n 35R46i97c42h75t57e13r 5202542213675

"To nebylo osvobození, ale zotročení."

"Velkou úctu a vděčnosti si zaslouží všichni ti, kdo se k osvobozeným občanům chovali slušně a lidsky."

Tak kde je chyba? nebylo-li to osvobození, ale zotročení, pak jste měl napsat "...kdo se k zotročeným občanům chovali slušně a lidsky".

Anebo to osvobození bylo, čímž ovšem hlavní myšlenka Vašeho blogu bere zasvé.

Tak jak tedy?:-)

Ale budiž, nechám toho - Váš hlavní problém je (a nejsem první, kdo to tady zmiňuje) potřeba černobílého vidění světa. Za socialismu byste byl, předpokládám, mnohem spokojenější. Tam byl nepřítel jasný, všechno bylo v tomto ohledu snazší. Teď je to složitější. Proto např. po r. ́89 zmizelo tolik písničkářů a disidentů "filosofů" - zmizel jim nepřítel a ničím jiným už zaujmout neuměli.

Jistě nikdo nemůže zpochybnit, že rudoarmějci se chovali často jako dobyvatelé a ne osvoboditelé. Na druhou stranu na rozdíl od americké armády nevěděli často ani kde jsou, neměli zázemí, neměli co do úst... a neměli nylonky, za které by jim to holky "daly";-) ono taky co byste chtěl od nějakého pologramotného Kazacha... na druhou stranu i jejich životy byly dobré k tomu, aby končily německými kulkami i na našem území. Netřeba na ně zapomínat a netřeba je tupit.

Že si mocní dělili svět podle jakýchsi vlastních zájmů, za to obyčejní vojáci nikdy nemohli.

+5/−5
7.5.2019 14:39

M89a60r46e58k 58T98r81i42z74u72l86j93a16k 8320736847337

Pardon, tu lživou mantru o "černobílém vidění světa" zde řada lidí opisuje jako přes kopírák. Jsem občanem světa, cestuji, cítím se ve světě dobře a neměl byhc problém se v některých zemích adaptovat, žít tam. Mluvím na cestách s lidmi, a miluji právě tu mnohobarevnost. Právě proto a tím více se dost ostře vymezuji proti totalitní černobílé vizi, kterou jsme tu už měli přes čtyřicet let a furt se sem znovu tlačí. Naše země byla i viditelně smutná a šedá, všude šedé špinavé baráky a chátrající historické památky. Zatímco ve svobodě mnohé rozkvétá, města jsou barevná, domy se opravují, památky prohlédly a lidé se u nás mají zatím nejlépe jak se kdy v této zemi měli. Spousta toho ještě bude potřeba udělat, to určitě, nevidím to jen tak jednostranně, že by už všechno bylo ideální. Hlavě ale potřebujeme obnovit Masarykovské "Nebát se a nekrást"

+6/−1
7.5.2019 15:13

J23a32n 66R89i85c30h40t97e60r 5412312873185

Jo takhle, vy tu barevnost myslíte doslova... tak to jsem netušil, to se omlouvám. Chápu, že v době fialových, žlutých, zelených a růžových domů svět skutečně vypadá barevnější.

Já jsem ovšem neměl na mysli barvu fasád.

Každopádně to byla jen taková poznámka na okraj, obsah mého příspěvku (a teď nemyslím to drobné rýpnutí, kdy si sám trošku odporujete;-)) se týkal něčeho jiného. Tak třeba příště.

Hezký den:-)

+5/−5
7.5.2019 15:50

M60a96r97e47k 15T87r79i27z20u10l96j14a23k 8430416407757

Pane Richtere, děkuji za přání, rád je opětuji.

V tom lidském pohledu a úctě k padlým se myslím bez problému shodneme. Můj blog rozhodně není o neúctě k nim. O to je ale horší režim, který s vlastními občany tak bezohledně zacházel. Jsou o tom dlouhé historie, jak byl obyčejný člověk pro tu říši bezcenná nula. Včetně vojenského dogmatu ve stylu, že "Člověk není vzácný, ale technika je vzácná. Techniku si musíme chránit, ale lidi nemusíme, těch máme dost". Proti té totalitní, nelidské jednobarevné "monokultuře" se ostře kriticky vymezuji.

A taky nikoho z obětí války ani z vojáků padlých u nás netupím, a nikde v mém článku to nenajdete. Dokonce bych si ani o nikom nedovolil říci, že je "polovzdělaný Kazach" Víte, oni ti Kazaši notabene muslimové, zachránili život lidem, které Stalin nechal násilně vysídlit a vykopnout z dobytčáků či nákladních aut na podzim do kazašské stepi bez prostředků k přežití. (Byli to myslím hlavně Poláci, Litevci, volžští Němci, jestli se nepletu) Kazaši se těch lidí ujali a pomohli mnohým z nich přežít. Paradoxně tam právě z přeživších vyhnanců postupně vznikly živé křesťanské komunity, které je dnes možné navštívit a které mají kupodivu také dobré vztahy s místními muslimy.

A ten popis s barevnými domy prosím neberte tak doslovně. Je to symbol, jak se města proměnila ze smutné šedi do nynější mnohem přívětivější podoby. Symbol rozdílu mezi monochromní totalitní dobou a dobou svobodnou, která je v symbolickém i faktickém smyslu plná barev.

Jinak, co se týče barevnosti, starověká, středověká, renesančni i barokní města (atd.) hýřila radostnými barvami, ale málokdo to ví. Není důvod se blahosklonně usmívat nad tím, že dnešní města se barevně probouzejí. Je za tím velice dlouhá historická kontinuita.

Zdravím :-)

+4/−1
7.5.2019 17:02
Foto

M67i90r33k89a 87P86a30n80t69l29í47k97o27v76á 2933334231753

Pane Trizuljaku, jste zaujatý, jako soudce byste byl, podle mne, naprosto nepoužitelný. Považovala jsem Vás za rozumného, uvážlivého člověka, bohužel, mýlila jsem se. Plavete po povrchu věci, vezete se na vlnách popularity a módy, hodnotíte např. záležitosti kolem účasti velmocí na bojích II. světové války zaujatě, jednostranně, nespravedlivě a lživě. Přece si to, my pamětníci,ještě pamatujeme. A pokud se tu nás v republice šíří nějaké nepravdivé, lživé a zavádějící zprávy, máme na to policii a BIS, aby jejich původce odhalily. Mám dojem, že lživé a panikářské zprávy se šíří i z opačné strany. Nikdy jsem nevychvalovala chování sovětských ani ruských papalášů, dokonce jsem se aktivně zúčastnila proti nim v událostech jak v roce 1968, tak i za převratu v roce 1989, ale to co se děje dnes, to přehánění, šíření paniky a překrucování historie ze strany takových, jako jste Vy, ve mně vyvolává spravedlivé rozhořčení - opravdu mě štve. I ta nespokojenost s výsledky demokratických voleb. Je to opravdu nutné? Počkejte si do nových voleb a nevyvolávejte neklid . RvNeodvolávejte se na T. G. Masaryka, ten by si takové něco takového určitě nepřál. On byl skutečným demokratem - na rozdíl od Vás. Díky za pochopení.

+2/−3
8.5.2019 10:01
Foto

M88i56r11k43a 93P66a22n22t35l61í75k51o87v10á 2323914501963

Tak o co Vám tedy jde? Velmi barevné je - a bylo - například Holandsko. Žasla jsem v roce 1989, kdy jsem tam byla po prve, tam totiž musí každoročně natírat fasády domů, aby jim je vlhké počasí neničilo. Na totalitní (šedivé) v ČSR v minulosti se shodujeme - tak proč nyní, v současné "barevné době" ten humbuk? Z nedostatku jiné zábavy - nebo ze sportu? ;-D

0/−2
8.5.2019 10:30

J96i30ř72í 75Ř26e77z84n49í81k 4102432163725

Ake ono to chce dopracovat až k těm civilizačním ostrůvkům pozitivní deviace, díky nímž jsme se pak byli schopni jaksi zachytit alespoň drápkem toho Západu po r. 1989. Těch čtyřicet mírových let nebylo k zahození. Příklad: Jak si Japonci libovali, že tu našli kvalifikovanou pracovní sílu.

+1/−1
8.5.2019 15:46

M90a47r54t84i39n 42K73l33u21v76á61n35e54k 9392808293253

Pekne blábolíte.

+1/−4
7.5.2019 15:38

J15i76ř78í 95Ř12e50z98n71í77k 4252922213665

Úplnou pravdou je, že sovětští důstojníci a vojáci sice neměli nylonky, ale měli něco lepšího, masové konzervy.

+1/−1
8.5.2019 15:41

P78a16v61e70l 38K96h13a70i88l 2278269852298

To je fakt, Američané masové konzervy viděli poprvé u sovětských vojáků ;-D

+1/0
9.5.2019 17:59

J68i47ř31í 86Ř95e65z34n76í33k 4642192703495

Chudinky, ty sovětské masové konzervy byly totiž vyrobeny v USA.

0/0
20.5.2019 7:12

O48n81d16ř23e49j 62M66a41r70e98k 2632257412765

A není to škoda vidět svět tak černobíle ?:-)

+3/−5
7.5.2019 9:47

M57a36r86e59k 91T76r43i12z76u84l81j59a68k 8430426237957

Se širokým, barvitým viděním světa absolutně nemám problém. Rád žiji v otevřeném světě, který má obrovské množství "barev" - kultur, národností, přesvědčení a bohatství projevů víry. S obrovským potěšením jsem sledoval televizní přenosy ze setkání mladých lidí z celého světa s papežem Františkem v Panamě. Spojuje je víra, ale přitom je v tom obrazu neskutečné množství národů a kultur z celého světa. Nádherný obraz plný barev.

Vymezuji se proti totalitním, bezbarvým vizím, které nás tu strašily přes čtyřicet let a furt se jako nějaký bubák chtějí vracet.

Přeji Vám hezký den. Dnes je krásný, plný slunce a barev :-)

+10/−3
7.5.2019 10:01

M90a30r88t25i95n57a 49M64o58u53d58r68á 7820163556289

Nojo, sice strašily, ale už nestraší, a to 30 let.

Vidíte-li nějaké bubáky, co by je chtěli vracet, bylo by dobré být konkrétní, protože chcete-li účinně zasáhnout, musíte přesně vědět kam, jinak nic nezmůžete.

+2/−2
7.5.2019 13:43

M17a96r89e72k 71T42r36i47z71u95l34j62a80k 8280336287737

Píšu o tom dostatečně adresně v blogu.

Ne, že nic nezmůžeme: naopak máme obrovské štěstí, že jsme členy EU a NATO.

Přeji Vám krásný den

+5/−1
7.5.2019 14:47

M18a43r35t25i80n10a 86M31o11u47d27r74á 7290693396629

njn, ti jmenovaní jsou dávno mrtví

+1/−1
7.5.2019 16:46

M52a70r53e69k 50T63r64i82z27u28l71j93a67k 8450346357837

Kdepak, osádka "petrohradského domečku" je náležitě vitální a maká jako šroub. Oni tam snad ani nespí! Holt potomci stachanovců, nerubají sice uhlí, ale buší propagandu ve dne v noci ;-D

+4/−1
7.5.2019 17:29

M59a49r79t39i47n16a 20M67o71u34d24r60á 7270113666709

Čemu říkáte "petrohradský domeček"? Jelikož jste umělec, tipla bych i Ermitáž. Ale ukazovali nám tam taky cely v jisté pevnosti.... Nebyl to moc povzbudivý pohled.

+2/−1
7.5.2019 18:17

M20a19r73e63k 76T20r53i59z18u95l18j16a28k 8840756217437

No, to je přeci známý pojem. Ale sídlí tam jiná galerka. "Domeček" je zlehčující eufemizmus. Je to barák - líheň trollů. A v této disciplině jsou to fakt umělci! Jak prý říkal jistý pan Gerasimov, že údajně hybridní válku vyhraje ten,kdo více lže ;-D Ovšem při pověstné ruské pravdomluvnosti si ani nejsem jistý, zda Valerij Gerasimov existuje, Třeba je i on jenom fake news. ;-D

+2/−3
7.5.2019 18:38

M24a78r89t10i24n45a 60M85o97u26d48r13á 7640263616109

Bezva. A přesnou adresu toho Vašeho "petrohradského domečku" máte?

O Vámi zmíněném psala iDnes, tak asi existuje. Co píše mainsteam přece musí být pravda. Nebo ne?

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/putinovi-muzi-valerij-gerasimov-nacelnik-generalniho-stabu-zpusob-boje-hybridni-valky.A150529_174502_zahranicni_aba

+1/−1
7.5.2019 19:29
Foto

M82i58r71k70a 58P72a16n89t71l42í39k10o90v81á 2943224791463

Nevracejte se do minulosti, to je zakrývací manévr.:-/ Na minulosti se shodujeme, ale - co se jednou stalo, změnit se nedá. Žijme přítomností- a hodnoťme záležitosti, které se dějí dnes, spravedlivě a zodpovědně. Jsem přesvědčena, že většina lidí v republice si nepřeje vyvolávání strachu, chaosu a rozvratu, i když i dnes je třeba spoustu věcí napravovat. Ale v klidu a s rozumem - máme řádně zvolený parlament, dokonce dvoukomorový, a lidé si ho zvolili svobodně. A nežijeme v totalitě, mohou jeho jednání ovlivňovat. Díky za pochopení.

+1/0
8.5.2019 10:12

M48a20r66e56k 74T58r87i65z60u70l49j93a90k 8430176327697

Paní Pantlíková, návrat k minulosti zde propagují ti, kdo se s nostalgií ohlížejí po době komunizmu. Že by snad chtěli zas "jásavě slavit" s mávátky a transparenty jako kdysi? Na povel a pod kontrolou všelijakých důvěrníků?

Žiji přítomností a raduji se ze svobody, která odpovídá lidské důstojnosti a otevírá člověku prakticky celý svět. Smyslem mého článku je, že se důrazně vymezuji proti návratu do totalitní minulosti. Nemohu oslavovat totalitní mocnost, která sice vyhnala jinou zrůdnou totalitu, ale sama nám svobodu nedopřála. Vděčnost za vyhnání nacistů, to ano, ale to je vše. Skutečné osvobození to nebylo.

0/0
20.5.2019 12:17

M14i62r69o18s88l27a66v 84Š45t68a14m12p13f68e66r 9266151946538

Pane Trizuljak - naprostý souhlas - díky a karmaR^

+16/−1
7.5.2019 9:30
Foto

R18a98d83k15a 96K12i66e94l79b97e31r76g31e67r90o58v19á 6373587920984

Vzhledem k tomu, že mne smazali tu zcela otevřené a do hlavního vlákna znova napíšu že je pan Kulhavý neuctivé..... Které absolutně nevnímá smysl oslav........o, které si neuvědomuje, jak plive na devadesátilete veterány, kteří vstupovali do války za nás, u příjmů do armády zatajovali věk a cpali si kameny do kapes, aby víc vážili a mohli bojovat. Prošli vyloděnim v Normandii, těžkými boji že je svátost si s takovými podat ruku a Plzeň je skutečně ctí jak to Kulhavému nikdo nevysvětlí. Plytke oslavy....divadlo...

+18/−4
7.5.2019 8:59

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz