Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jejda jejda, co kdybych přidala pohádku o Honzíkovi - jak se učil svahilsky. Nebo že by latinsky? Už ani nevím. Ale tady je příběh přepracovaný do dnešní doby: http://jdem.cz/esf3q5 . :-) Jak je ta čeština krásná - a není nad: "Sudkulatýrystupijetujeiáratentoryje. ;-D Zdravím Marku. R^

1 0
možnosti
Foto

Dano to je radostná hra se slovy a pěkná taškařice! ;-D;-D;-D

Děkuji a přeji Vám pěkný víkend, Přidám k tomu studentskou "latinu" podlipouspirus, plavelatykus,

0 0
možnosti
Foto

R^ Marku, djó! Popravdě, já jsem ráda, že ovládám mateřštinu, ačkoli jsou jedinci, kterým fakt nerozumím:-).

2 0
možnosti
Foto

Zdeňko, vždyť já taky svahilštinu neovládám ;-D Jen jsem se bavil na téma hlášky politiků (haraka haraka baraka baraka), která je natolik třeskutá, že se mi zahnízdila v paměti. Čeština je nádherná a dovoluje spousty hříček :-)

2 0
možnosti
Foto

Marku, mám rád Tvou práci mozku. Chlape, ať Ti nadále tak pracuje!R^R^:-):-)

2 0
možnosti
Foto

Horste, málem jsem zapomněl na další hluboce obsažné slovo. Úplně si představuji, že komuniké z některých politických setkání by mohlo znít "Habaďůra habaďůra"

Dík za zastavení :-)

1 0
možnosti
Foto

R^;-)achjo... když tu čtu, jak všichni něco umíte;-(...já umím exoticky cize jen tohle... jejah jedad ukčár, áj it mávípz ukčábílok, ukčábílok íčar, jejah ičátepelk...a nebýt dětství, neznám ani to:)))

1 0
možnosti
Foto

V To je přeci krásné, Radko, taková milá ukolébavka V Víc k životu nepotřebujeme, všechno ostatní jsou hry na dospělé

1 0
možnosti
JP

J32o91s95e56f 34P13o95t42r

31. 1. 2019 19:31

Když je řeč o svahilštině dovolil bych si připomenout doktorku Kálalovou - Di Lotti. Pocházela z jihočeských Bernartic, pracovala jako lékařka v Bagdádu. Spisovatelka Ilona Borská o ní napsala knížku "Doktorka z domu trubačů", kde kromě jiného uvádí, že znala 14 řečí a déle jak v nemocnici v Č. Budějovicích na smrtelné posteli u ní sestřičky objevily učebnici svahilštiny. Po jejich dotazu, proč a zrovna svahilštinu, jim odpověděla, že svahilsky ještě neumí.

3 0
možnosti
Foto

Pěkný příběh, děkuji :-)

1 0
možnosti
OF

Vtipné a k tomu makačka na bednu R^Zítra něco blbějšího, nějaký speciál

pro mne. Co pijete v tom Úsově ? Litovel to nebude.:-P

1 0
možnosti
Foto

;-D Jak níže psáno v dadštině: " 'h belonk strakong ", pročež piju domácí, čerstvě nadojené mlíko od stračeny ;-D A nebráním se ani slivovici (občas). Litovelská jedenáctka je docela slušná, hlavně točená, ale zavedli i Maestro

http://pivnirecenze.cz/7083-recenze-litovel-maestro

To se u nás točí v létě, v hospůdce s předzahrádkou

2 0
možnosti
Foto

I starověká dadština má svůj půvab, už tu byla pojednána, česko-dadský slovník zde:

http://a.da.mek.sweb.cz/lang/dad/ces_dad.htm

Vzpomněl jsem si ovšem na dva výrazy, které by mi pánové jazykoznalci a jazykozpytci mohli přeložit:

kindo-pindoran

ledr pis bilop

Blog je R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

Profesor Felix Kolmer se dokonce snažil prosadit výuku dadštiny na Karlově universitě. Málem se mu to podařilo.

1 0
možnosti
Foto

Marku Karma Vám, já se potkal jen s se svahilštinou falešnou (nafrázovaným zpěvem do kterého se píše text :D) ...

1 0
možnosti
Foto

Filipe, vzpomněl jsem si na studentská léta, jak jsme byli s kamarády na výšlapu Slovensku na horách a potkali jsme se s partou, z níž jeden člověk studoval jazyky a říkal, že si ze zábavy přibral svahilštinu. Ohromně perlil, všichni jsme se bavili, ale dodnes nevím, jestli si z nás nedělal srandu ;-D

1 0
možnosti
Foto

Hakuna matata, To sice není svahilsky, ale znamená to "žádnej problém". Slýchával jsem to v Keni denně asi 100x, když cosi nefungovalo, cosi nejelo, cosi neteklo atd. Karma za blogR^

3 0
možnosti
Foto

To je krásné, naučím se to rčení! Hakuna matata! ;-D Koukal jsem do překladače a ono to je taky svahilsky! Je to opravdu světový jazyk :-):-):-)

3 0
možnosti
Foto

Shukrani! Mungu Akubariki R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 1006
  • Celková karma 23,19
  • Průměrná čtenost 1188x
Výtvarný umělec, kurátor výtvarných projektů, publicista

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy