Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Jako vždycky oáza.

2 0
možnosti
Foto

Dík za nakouknutí a komentář, pane Pavlíku. Přeji Vám vše dobré

0 0
možnosti
Foto

Pěkné a milé, karma, Marku.

3 0
možnosti
Foto

Dík za nakouknutí, Tomáši

0 0
možnosti
PB
MP

Moc hezké R^R^R^. Fotografie i text.

2 0
možnosti
Foto

Velice děkuji za vlídnou odezvu, pane Pavlíčku :-)

0 0
možnosti
JN

J98o11s17e14f 86N72i68k76l

7. 1. 2020 10:23

...také rád fotografuji...uznávám, že některé vaše fotografie krajiny jsou vynikající...za fotografie karma...R^

0 1
možnosti
Foto

Děkuji, pane Nikle. Začínám být minimalistou aspoň v tom smyslu, že jsem vděčný za každou, byť minimální platformu, kde neplatí domnělá "povinnost" hned začít šťouchat do člověka s odlišným názorem. Unfair je například vůbec neříci svůj názor a namísto toho jen ironizovat a protějšek v diskusi popotahovat.

Přeji Vám vše dobré v Novém roce.

2 0
možnosti
JK

Rovněž si přeji politiky spíše morální kreativní vizionáře. Realističtí, pragmatičtí technokrati pak vyniknou jako státní úředníci, ředitelé, bankéři a pod.

Spojit toto s biblickou ideou "tří mudrců" je zajímavý postřeh, přitom pokora vizionářských vůdců (králů) k myšlence pravdy a lásky mezi lidmi, je z příběhu zřejmá. Příkladem vážených osobností se pak řídí i ostatní.

Je k zamyšlení, jak se člověk z hlediska idejí od biblických dob vlastně nezměnil. Děkuji vám za to.

3 0
možnosti
Foto

Dobrý den, pane Kučero, moc díky za tyto postřehy. Rád bych se pod ně podepsal

Popravdě, když jsem vybíral citace a psal k nim své kostrbaté úvahy, už se mi honilo v mysli důležité doplnění. Že je dobré, když má vizionář v sobě i kus pragmatika nebo se aspoň umí obklopit spolupracovníky vynikajícími praktičností. Že asi až koalice vizionářů a schopných praktiků pohne s něčím kupředu. Ale zdá se mi přitom viditelné, že bez "snílků a vizionářů" by to tak úplně nešlo.

A vzpomínám na některé příklady z historie. Velká mystička Terezie z Avily oplývala rovněž neuvěřitelnou praktickou energií. Zvláště druhá etapa jejího života je naplněna velkou veřejnou aktivitou a zakládáním klášterů. Na druhou stranu, svého druhu vizionářem (dle mínění současníků však i fanatikem) byl třeba Cromwell, který měl vysokou ideu o mravnosti králů, již oprávněně odvozoval od konceptu královské moci jako svěřeného úkolu k výkonu Boží moci a spravedlnosti na zemi. Čili král, jestliže má tak vysoký úkol, měl by se podle toho sám chovat mravně na výši. Evidentní rozpor v tomto aspektu nakonec vedl Cromwella ke vzpouře proti králi. Zde to nejsem schopen rozepsat detailněji. Je však zajímavé, že právě anglické a francouzské pojetí královského úřadu mělo rysy vysokého, od Boží moci odvozeného pojetí výkonu moci. A nakonec, jak v Anglii tak ve Francii vedlo neodpovídající chování králů ke vzpouře a krvavé revoluci.... Teď to nijak nesoudím, jen reflektuji jako téma k dalším úvahám.

1 0
možnosti
JB

J44i50r37i 10B22o80r

7. 1. 2020 9:44

Pane Trizuljak,včera jste mě nařkl ze sprostého obviňování,když jsem vám dodal zdroj mých informací,tak jste napsal,že jedna paní povídala.Můj otec byl přímý účastník těchto událostí.Pokud vy považujete informace od vlastního otce za bláboly,tak já tedy ne.Je mě 73 let a pokud tady přistupujete k příspěvkům takovým způsobem,tak to já tady nechci zbytečně trávit svůj,již tak drahocenný zbytek času.

Slovy klasika,"přátelé, kamarádi, je čas skončit" Ruším svůj účet. Mrzí mě že ty negativní reakce byly od lidí kterým jsem tady věřil.Bohužel je to asi jenom o egu a touze se vyjádřit i k tomu o čem nic nevím.

2 1
možnosti
Foto

Pane Bore, děkuji, že jste se zde zastavil a napsal svá slova a postoje. Vrátil jsem se k předmětné diskusi a uznávám. Hodně jsem přestřelil. Se vší vážností se Vám omlouvám.

Kdysi jsem napsal blog o jednom bývalém slovenském komunistickém politikovi, uvedl jsem v něm osobní vzpomínky lidí z jeho generace, s nimiž jsem se setkal a z jejichž vyprávění jsem čerpal. Zmínil jsem i osobní svědectví biskupa, který zveřejnil zprávu, že tomu bývalému funkcionáři udělil nedlouho před smrti křesťanské svátosti, svátostné zaopatření (atd.) Byl jsem tehdy hodně dramaticky napaden a označen za lháře. Bylo mi to hodně, hodně nemilé. A tak bych rozhodně neměl konat podobné věci jiným, tedy ani Vám. Ještě jednou se Vám omlouvám za svá příkrá slova.

3 0
možnosti

R^R^R^R^R^R^R^

Marku, díky za moudrá slova! Ztratili jsme úctu k Pravdě a Lásce, a tak si volíme lež, pomluvu, závist a nenávist. Mnozí z nás si neuvědomují, jak hluboko jsme klesli! Bez úcty k Pravdě, úcty ke druhému člověku, úcty ke svobodě a demokracii, úcty k právnímu státu, které vycházejí z úcty k Bohu, nemáme budoucnost!

:-)

1 0
možnosti
Foto

Bohumíre, vnímám, že mezi normálními, slušnými lidmi se tato úcta v základu vyskytuje... A také touha po hodnotách pravdy a lásky. Ovšem společnost je celá zatím v jakémsi stádiu zakřiknutosti, vzhledem k tomu, co se nám valí na hlavy a do duší z Hradu a ze Strakovky (nomen omen!). Probouzení ze zakřiknutosti je vidět například v iniciativě Milion chvilek, která mi v něčem připomíná Chartu 77. Podobnost je v tom, že Charta upozornila na nezbytnost dodržovat normální a naprosto základní věci v životě společnosti - zejména na závazky dodržování občanských práv a svobod. A Milion chvilek upozorňuje taktéž na úplně základní věci nezbytné pro chod společnosti: Dodržovat zákon, nelhat a nekrást.

Zarážející přitom je, že současné špinění Chvilek se neuvěřitelně podobá někdejším metodám špinění Charty.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1006
  • Celková karma 23,14
  • Průměrná čtenost 1188x
Výtvarný umělec, kurátor výtvarných projektů, publicista

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy